مسجد ثارالله شهرک شهدا از مساجد نمونه و فعال زنجان:

اوقات خوش نوجوانان زنجانی که در مسجد ثارالله سپری می‌شود

زنجان- برگزاری کلاس‌های فرهنگی، آموزش قرآن، اردوهای تفریحی تا تربیت نیروهای فعال رسانه‌ای جز برنامه‌های این مسجد است و اوقات خوشی که نوجوانان در این مسجد سپری می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۱۸۹۱۹
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

اوقات خوش نوجوانان زنجانی که در مسجد ثارالله زنجان سپری می‌شود

به گزارش خبرنگاربسیج زنجان باید گفت، ازصدراسلام مساجد یکی ازپایگاه های مهم سیاسی،علمی، اجتماعی محسوب می شود، تعداد این مساجد نیز کم نیستند مسجد ثارالله شهرک شهدا نیز نمونه‌ای از این مساجد است وبه دلیل احیاء کارکردهای مسجد به عنوان یکی از مساجد تراز اسلامی زنجان معرفی شده است.

این مسجد یکی از مساجد فعال و نمونه زنجان در عرصه های مختلف است وطبق گفته فرمانده پایگاه، حسین میری هماهنگی خوبی میان هیات امنا، ائمه جماعات، کانون فرهنگی و هنری و پایگاه مقاومت بسیج وجود دارد و مسئولان این مسجد دست به دست هم داده وهمه در یک مسیر واحد هستند که این امر باعث شده کارهای پایگاه به خوبی پیش رفته وجز مساجد شاخص باشد.

فرمانده پایگاه شهدا گفت:هیات امنای مسجد افرادی خوش فکربوده‌ و درب مسجد همواره به روی مردم و جوانان باز است، و رابطه خوبی میان هیات امنا و جوانان و نوجوانان مسجد برقرار است و هیات امنا سعی می کنند تا کارکردهای مسجد را به نحو احسن در این مسجد احیاء کنند.

میری افزود: خوشبختانه کل فضای مسجد در اختیار فعالیت‌های پایگاه و بسیج بوده وهیچ محدودیتی وجود ندارد وهمه مسئولان پایگاه دغدغه کار فرهنگی را دارند که برنامه‌ها به درستی اجرا و نتیجه مثبت حاصل شود.

وی بیان کرد: شروع فعالیت پایگاه ما ازسال ۹۴ بود و یک نظام مدیریتی مشخص و معاونت داریم و نزدیک ۲۰ بخش درداخل مجموعه فعال هستند وبه صورت منظم برای هماهنگی بیشتر جلسات هفتگی برگزار می‌شود و فعالیت‌ها به صورت مستمر در طول سال اجرا شده و طبق هر فصل نیز برنامه ‌ریزیها خاص صورت می‌گیرد تا بهترین استفاده ونتیجه برای اعضا مجموعه داشته باشد.

میری بیان کرد: رویکرد کلی مجموعه انجام کارهای فرهنگی و تربیتی است وبه صورت منظم کلاس‌های قرآن اعم از روخوانی، روانخوانی و تجوید با حضور پر شور نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود و جهت تشویق اعضا برای یادگیری بیشتر و بهتر هر سال مسابقات قرآنی در رشته‌های مختلف برگزار و به نفرات برتر هدایایی داده می‌شود.

وی ادامه داد: جلسات اولیا و مربیان نیز به صورت ماهانه برگزار می‌شود و در خصوص مسائل تربیتی جوانان و نوجوانان با اولیا بحث و گفتگو و ارائه مشاوره می‌شود.

این مسئول به برنامه های ورزشی پایگاه اشاره کرد وگفت: جهت غنی سازی اوقات فراغت اعضا؛ مسابقات فوتبال و شنا و....برگزار می‌شود و همچنین اردوهای تفریحی وزیارتی راهیان نور، مشهد، قم برای اعضا برگزار می‌شود.

 میری یادآورشد: برای ارتقا علمی دانش‌آموزان و حل مشکلات درسی به صورت هفتگی جلسات رفع اشکال در رشته‌های ریاضی، زبان، عربی با استفاده از معلمان پایگاه تشکیل می‌شود.

 وی گفت:در بخش رسانه نیز مجموعه ما فعال است و دست به تربیت نیروهای رسانه زده‌ایم و درحال حاضرتولیدات مستند در دست تهیه داریم.

فرمانده پایگاه شهدا گفت:دوران کرونا باعث شد که بانک اطلاعاتی خانواده‌های محله درمسجد تشکیل شود و اطلاعات خانوارهای شهرک شهدا ثبت شد و باعث شد تا خانواده‌ها محروم و نیازمند محله شناسایی شود که در این راستا به صورت مستمر بسته های معیشتی تهیه و درمیان خانوارهای نیازمند توزیع می‌شود‌ که در حال حاضر هم این کار ادامه دارد.

فاطمه عسگری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار