خبرهای داغ:

به یاد سردار شهید «فتح اله نظری»

همدان-سردار شهید فتح اله نظری، دلاور ملایری از فرماندهان میدان بود که هرچه در گفتار داشت بهتر از آن را در عمل به جا می‌آورد.
کد خبر: ۹۶۱۸۹۷۱
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
به یاد سردار شهید «فتح اله نظری»

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار شهید فتح اله نظری از فرماندهان میدان بود که هرچه در گفتار داشت بهتر از آن را در عمل به جا می‌آورد.

قبل از عملیات رمضان به نیروها سفارش می‌کرد که در موقع عملیات اگر مجروح شدید تلاش کنید که سنگر سقوط نکند؛ یعنی مقاومت کنید تا نیروی جایگزین برسد.

ولی حقير شاهد بودم که خودش با بدن مجروح از ناحیه گردن تا آخرین پاتک‌های دشمن مقاومت کرد، او فقط در حد یک پانسمان ساده محل مجروحیت را باند پیچی کرد و همچنان در محور پاسگاه زید در کنار سردار شهید حاج رسول حیدری هدایت نیروها را برعهده داشت، تا وقتی که خط تحویل یگان بعدی شد.

بعد از عملیات رمضان به علت کمبود نیرو مجددآ نیروها سازماندهی و به غرب اعزام شدیم، این سردار شهید با همان وضعیت مجروحیت در شناسایی مواضع دشمن به مسولین محور سردار میرزایی کمک می پ‌کرد تا ۱۵ مرداد  فرا رسید و زمان عملیات ثارالله شد.

این دلاور ملایری در این عملیات مفقود الاثر شد و بعداز سالهای سال که بدن مطهرش در زمین‌های منطقه عمومی قصرشیرین مفقود بود توسط گروه تفحص پیدا و به عنوان شهید گمنام در تبریز تشییع و در پادگان نیروی هوایی شهید فکوری دفن شد بعداز آن از روی آزمایش خانواده محترم این شهید شناسایی و سنگ قبر او به نام سردار شهید فتح الله نظری مزین شد .

خانواده محترم فتح الله اجازه دادند که بدن مطهر او در همان پایگاه شکاری تبریز بماند، نیروهای کادر و سربازان پادگان خیلی با آن شهید رفیق شده‌اند.

رقص و جولان بر سر میدان کنند

 رقص اندر خون خود مردان کنند

چون رهند از دست خود دستی زنند

 چون جهند از نقص خود رقصی کنند

به قلم همرزم شهید در عملیات رمضان و ثارالله

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار