مثبت خبر |

داشتن فرزند زیاد مانع رسیدن به استقلال نیست/زنگ خطر جمعیت پیر را جدی بگیریم

طلبه جوانی در گناباد با داشتن 5 فرزند همچنان در راه ترویج دین فعالیت می کند و تعداد زیاد فرزندانش او را به کمال رسانده است.
کد خبر: ۹۶۱۹۸۹۷
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی  از گناباد‌؛ حجت السلام حسین خاتونی امام جمعه بخش کاخک گناباد در برهه ای که بسیاری از افراد جمعیت زیاد را مانع رسیدن به استقلال می دانند موفق شده پله های رشد را در کنار فرزندانش طی کند و در فعالیت هایش موفق باشد.
 وی در سال 1385 ازدواج کرده و امروز در سن 39 سالگی خداوند به او 5 فرزند شامل دو دختر و سه پسر عطا فرموده است.
خاتونی داشتن فرزند کمتر را مشکل جامعه امروز می داند و شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را یک دروغ می داند.
وی نقش بانوان در این عرصه را بسیار مهم میداند زیرا کار رسیدگی به امورات فرزندان و مهمتر از آن تربیت آنها بر عهده بانوان می باشد همچنین داشتن نسل جوان و پویا را برای داشتن کشوری توسعه یافته ضروری می داند و هر زمان کشوری دارای نیروی جوانی بود به طور قطع میزان رفاه اجتماعی نیز افزایش می یابد وجدای از این مسائل پس از بیانات رهبری دیگر حجت بر خانواده از لحاظ شرعی حتی تمام شده است.
پدری که صاحب 5 فرزند است و از لذت های شیرین خانواده پر جمعیت می گوید داشتن کار، ادامه تحصیل و برنامه های دیگر را مانعی برای فرزند داشتن نمی داند و حتی آن را انگیزه ای برای رشد کردن دانسته است.
این طلبه عنوان می کند در کنار درس در حوزه های اجتماعی دیگری مانند فرمانده پایگاه بسیج و استادیار صالحین نیز فعالیت داشته و این موضوع باعث شده تا در تربیت فرزندان نیز بهتر عمل کنیم.
امام جمعه کاخک گناباد اشاره ای به نقش دولت ها در موضوع جوانی جمعیت داشت و بیان کرد: اگر خدمات دولت شهید آیت الله رئیسی به درستی اطلاع رسانی شود که در موضوع خانواده چه خدماتی ارائه شده و این مسیر ادامه پیدا کند در آینده شاهد رفع دغداه های رهبری خواهیم بود.
زینب نصیری همسر حجت الاسلام خاتونی نیز با اشاره به اصل مدیریت هزینه و قناعت در خانواده بیان کرد: موضوعات اقتصادی دلیلی بر عدم فرزندآوری نیز و در ابتدا خداوند روزی فرزندان را می ده و بعد از آن با مدیریت و قناعت می توان موضع اقتصادی را حل کرد.
وی به خانواده ها توصیه کرد خود را از شیرینی داشتن فرزند محروم نکند و زیرا هیچ چیزی نمی تواند جای شیرینی داشتن فرزند را بگیرد و اگر به دنبال این هستید درآمد زیادی داشته باشید بعد فرزند داشته باشید در اشتباه هستید این فرزند است که روزی هر خانواده را زیاد می کند.
این مادر عنوان می کند داشتن فرزند روحیه نشاط را به خانواده تزریق و مادر را به آرامش می رساند و او را صاحب انگیزه می کند تا پویاتر و فعال تر باشد.
و به اعتقاد من ، این ما بزرگترها هستیم که بواسطه بچه‌ها روزی می خوریم و مورد توجه و عنایت باری تعالی قرار می‌گیریم و برکت زندگی به کودکان است که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمودند خانه ای که کوک نداشته باشد برکت وجود ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار