خبرهای داغ:
حاجی‌بابایی:

باید ۳ هزار هکتار به شهر همدان اضافه شود/ شاه بیت مملکت ما کارآمدی است

همدان- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکل مسکن گفت: اگر می‌خواهیم قیمت مسکن کاهش یابد باید ۳هزار هکتار زمین به همدان اضافه شود.
کد خبر: ۹۶۱۹۹۶۰
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳
باید ۳ هزار هکتار به شهر همدان اضافه شود/ شاه بیت مملکت ما کارآمدی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا حاجی‌بابایی در اولین نشست هم اندیشی نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اصحاب رسانه با تبریک هفته خبرنگار اظهار کرد: با برگزاری جلسه هم‌اندیشی  با خبرنگاران و نخبگان شهر به دنبال این هستیم که در شهر حرکتی را شکل دهیم که همه افرادی که حرفی برای گفتن دارند حرف خود را بزنند.

وی با بیان اینکه یکی از مجامعی که به این کار محق است اصحاب رسانه هستند، افزود: جلسه هم‌اندیشی ما با شما می‌تواند پیامدهای بسیار مثبتی برای استان همدان و حتی کشور داشته باشد چراکه قصد همه ما خدمت کردن است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  حرف اول و آخر ما خدمت به مردم است، تاکید کرد: خط قرمز ما حفظ نظام جمهوری اسلامی است که در راس آن ولی فقیه قرار دارد.

وی با بیان اینکه امروز ما تلاش می‌کنیم با دنیا و در مجلس با همه حرف بزنیم، گفت: به طور قطع بهتر از همه این‌ها می‌توانیم در داخل استان و در شهر همدان با هم حرف بزنیم.

حاجی بابایی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان مجمع بسیار خوبی است و نمایندگان تلاشگری دارد، ابراز کرد: امیدواریم با این هماهنگی و هم افزایی بتوانیم به مردم کمک کنیم چراکه قصد ما در سایه حفظ نظام اسلامی رضایت مردم است.

وی با بیان اینکه همه به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که در کشور حرف اول و آخر را رای مردم می‌زند، ادامه داد: امروز کسی در دنیا نمی‌تواند به آن شک کند چرا که امروز انتخاب و رای مردم فارغ از هر سلیقه‌ای رئیس جمهور است و افتخار مقام معظم رهبری این بود که در دو مرحله انتخابات ۵۵ میلیون نفر رای دادند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به این اعتقاد داریم که در شهر جمع‌بندی نخبه‌ها و رسانه‌ها مفید است و نتیجه آن شادی و نشاط و امیدبخشی به مردم است، گفت: مردم باید نسبت به آینده کشور و استان امیدوار باشند باید ما آن را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه ممکن است سوال بی‌جواب به تضعیف نظام جمهوری اسلامی بیانجامد که گناه نابخشودنی است، افزود: ما باید مردم را به نظام جمهوری اسلامی امیدوار کنیم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه مصوب شده است مسیر تهران-همدان که به رزن-همدان وصل می‌شود تا میدان اتوبان شود و ماده ۲۳ انجام شده است، تصریح کرد: ماده ۲۳ به این معنی است که توجیح فنی، اقتصادی و فرهنگی آن انجام شده و هر پروژه‌ای ماده ۲۳ بگیرد به طور قطع شروع به کار می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه از این اتوبان یک نیم دایره از میدان کربلا تا باغ بهشت کنار گذر غربی و در اصل رینگ سوم شهر همدان محسوب می شود، ادامه داد: رینگ سوم شهر همدان مشکلات ترافیکی و اقتصادی را حل می‌کند و همه افرادی که به کربلا مشرف می‌شوند از رینگ سوم عبور می‌کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احداث کنارگذر غربی هم در دولت قبل مصوب شد که اتوبان از آن جا هم ادامه پیدا کند و به جاده کرمانشاه متصل شود، مطرح کرد: شهرهایی که کنار گذر زده‌اند از این اقدام رضایت ندارند اگر در اسدآباد کنارگذر بزنیم چیزی از آن باقی نمی‌ماند.

* ۵۰۰ هزار پروژ نیمه تمام در کشور وجود دارد که معضل نظام است

وی عنوان کرد: در کشور ۵۰۰ هزار پروژ نیمه تمام وجود دارد که معضل نظام است و فقط ۵۰ هزار از آن مشغول به کار شده‌اند و استان ما هم شامل این پروژه‌ها می‌شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه طرح کنارگذر غربی را در سال ۱۳۸۷ در کمیسیون بودجه مطرح و پیگیری کردم و کنار گذر شرقی هم نمی‌خواهیم چرا که در حال احداث اتوبانی از جاده ملایر به قهاوند و اتوبان تهران- همدان هستیم که امسال شروع به کار می‌کنیم، گفت: تمام استان‌های جنوبی ما از طرف قهاوند به تهران می‌روند و در ادامه به سمت رزن و شهرهای شمالی تردد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه کنار گذر و رینگ سوم دو تفکر سیاسی بود و با شکل گیری رینگ سوم مخالفت کرده‌اند و اجازه ندادند ۲هزار هکتار به همدان اضافه شود، تصریح کرد: با پیگیری احداث رینگ سوم را مصوب کردیم  که متوجه شدیم گروهی از همدان با این طرح مخالفت کرده‌اند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اجرای طرح رینگ سوم ۳ هزار هکتار به همدان اضافه شود که یک هزار هکتار آن مشاعات و ۲هزار هکتار آن خانه و ۱۰۰ هزار واحد ۲۰۰ متری  می‌شود، بیان کرد: با  کنارگذر غربی در ۲۰ کیلومتری همدان ۵۰۰ میلیارد تومان باید هزینه شود که اگر قرار است انجام شود باید از پول ملی هزینه شود نه پول استانی.

* دو سوم پروژه‌ها در همدان به دلیلی نبود بودجه با مشکل مواجه است

حاجی بابایی با بیان اینکه در همدان دو سوم پروژه‌ها به دلیلی نبود بودجه با مشکل مواجه است، عنوان کرد: ایستگاه راه آهن، فرودگاه و رینگ سوم اولویت اول ما بوده است وگرنه هیچ مخالفتی با هیچ پروژه‌ای نداشته‌ام و هر کس می‌خواهد کنارگذر غربی را درست کند ما هیچ گونه ممانعتی نداریم.

وی در خصوص مشکل مسکن با بیان اینکه مشکل پروژه مسکن ۶۹۰ واحدی که قرار است در شهریور ماه افتتاح شود، این است که برخی از ثبت‌نام کنندگان آورده را پرداخت نکرده‌اند که تکمیل شود، گفت: با صندوق مسکن صحبت کرده‌ایم و۲۰۰ میلیارد تومان بودجه گرفتیم که پروژه تکمیل شود و تحویل ثبت‌نام کنندگان قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۶۰ هزار نفر پول ندارند که در نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند و آورده اول را ندارند که پرداخت کنند، گفت: باید ۳ هزار هکتار به شهر همدان اضافه شود، طبق قانون هر واحد ۳۸۷ متر زمین می‌خواهد که در همدان برای هر زمین ۲۰۰ متری ۶۰ درصد آن برای دولت و ۴۰ درصد به خود شخص تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: هفته قبل مسئولین استان با اجرای تراموا همدان موافقت کردند و در وزارت کشور مصوب شد.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها با مطالبه‌گری و آماده کردن فضای مطبوعاتی و شهری برای نمایندگان می‌توانند به مسئولین کمک کنند، گفت: محدوده شهری استان یزد با ۱۲ هزار هکتار و محدوده ما ۵هزار و ۷۰۰ هکتار است؛ به همین دلیل آنها خانه حیاط دار دارند و ما برج می‌سازیم که یک واحد یک میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان تمام می‌شود که اگر می‌خواهیم قیمت مسکن کاهش یابد باید ۳هزار هکتار زمین به همدان اضافه شود.

* زمین ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی در جورقان مصوب شد

وی با اشاره به اینکه روز گذشته ۲۰ میلیارد تومان برای شورای تبلیغات برای تکمیل ساخت مصلی واریز شده است، بیان کرد: دو هفته است که زمین ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی در جورقان مصوب شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به دخالت نمایندگان در انتصابات با بیان اینکه باید نیروهای فعال همدان را به کار بگیریم، مطرح کرد: چند نفر از وزرای دولت رئیسی در کابینه دولت پزشکیان به کارگیری خواهند شد؛ شاه بیت مملکت ما کارآمدی است.

وی تاکید بر اینکه اگر خبرنگاران نقد کنند ایراد ندارد، گفت: گاهی ممکن است شخصی که مورد خطاب است متوجه نشود اما آنهایی که نباید نقد را ببینند، می‌بینند و سو استفاده می‌کنند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه ما کاری در همدان انجام نداده‌ایم مگر اینکه زیرساخت گردشگری داشته باشد، عنوان کرد:  طرح حکمت، ساخت راه آهن، هگمتانه، احداث اتوبان، ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی و ... همه به گردشگری مربوط است و پیوست فرهنگی دارد.

*تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان به موزه منطقه‌ای هگمتانه

وی با بیان اینکه یک هزار میلیارد تومان به میراث فرهنگی کمک کرده‌ایم که ۲۰۰ میلیارد تومان به موزه منطقه‌ای هگمتانه اختصاص یافته است، ابراز کرد: ما جز نادر استان‌هایی هستیم که پروژه‌هایی که در کشور مصوب می‌کنیم بیش از کارهایی است که در همدان پیگیری می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه ما به همدان توسعه کشاورزی، گردشگری، صنعتی با صنعت پر درآمد و فناوری‌های برتر است، گفت: ما به فرماندهی سپاه استان پیشنهاد داده‌ایم هفته ای یکبار ۴ اتوبوس از جوانان ساکن قسمت‌های مختلف شهر از کارخانه‌های همدان بازدید کنند و بدانند چه اتفاقی در شهر می‌افتد، گاهی ذهنیت جوانان ما از کار در کارخانه بیل و کلنگ در دست گرفتن است در صورتی که اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه دعوای سیاسی باعث شد جشنواره تئاتر کودک از همدان برود که امسال دوباره به همدان برگردانده‌ایم، گفت: قول می‌دهیم نظام صنفی اصحاب رسانه را در مجلس از وزیر جدید پیگیری کنیم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه نایب رئیس مجلس برای همه است، از شخص انتقاد کنید و سمت نایب رئیسی را مورد خطاب قرار ندهید، خاطرنشان کرد: کمتر آدمی را دیده‌ایم که برای همدان هزینه کند ما برای همدان هزینه داده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار