خبرهای داغ:
حجت الاسلام نجاری:

حاکمیت‌ها باید امنیت‌آفرین و حیات‌بخش خبرنگاران باشند/ بیرق بلند بیان واقعیت‌ها بر دستان خبرنگاران است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: حاکمیت‌ها باید امنیت‌آفرین و حیات‌بخش خبرنگاران باشند نه موجب شهادت آنها؛ یک حکومت آرمانی باید زمینه جرات و حریت را برای خبرنگار به ارمغان بیاورد.
کد خبر: ۹۶۲۰۳۶۷
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۷
حاکمیت‌ها باید امنیت‌آفرین و حیات‌بخش خبرنگاران باشند/ بیرق بلند بیان واقعیت‌ها بر دستان خبرنگاران است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در مراسم تجلیل از خبرنگاران خبرگزاری بسیج استان همدان که با حضور مسئولین سپاه و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در سالن شهدای مدافع حرم سپاه انصارالحسین (ع) برگزار شد، ضمن تبریک هفته خبرنگار اظهار کرد: هر عملکرد و فعالیتی که پیوست رسانه‌ای نداشته باشد محکوم به شکست است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با بیان این جمله که «اگر رهبر نبودم مسئول فضای مجازی می‌شدم»، افزود: امروز مراسم تکریم و پاسداشت اهل قلم و قلم خبرنگاران است، خبرنگارانی که مرزبانان اندیشه و فرهنگ و ارتباطات مردم ما هستند و برهمین مبنا سخت‌ترین کارها است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: هر کاری که با اندیشه و فکر انسان‌ها مرتبط باشد کاری سخت و مهم است؛ خبرنگاران چشمان بیدار ملت‌ها، بزرگ امانتداران واقعیت‌ها و نترس‌ترین دیده‌بانان جوامع هستند.

وی با بیان اینکه چه کسانی با خبرنگاران مخالف هستند و می‌خواهند خبرنگاران نباشند، ابراز کرد: حکومت‌هایی که مستبد هستند و در سایه غفلت مردم می‌خواهند به حیات مستبدانه خود ادامه دهند؛ چرا باید در چنین ایامی بیش از ۱۷۰ خبرنگار در رفح و غزه به شهادت برسند و چه کسانی اینها را به شهادت می‌رسانند؛ خبرنگاری که کارش بیان حقایق، واقعیت‌ها و روشنگری است، آیا جز این است که حکومت‌های مستبد نمی‌خواهند که آنها نباشند و آنان را به شهادت می‌رسانند.

نجاری گفت: این سند افتخاری بر خبرنگار و خبرنگاری است که در بیان حقایق، واقعیت‌های جامعه و انسانیت آماده است حتی جان خود و عزیزترین هستی خود را فدا کند؛ بنابراین پرچم بیان حقایق، پرچم و بیرق بلند بیان واقعیت‌ها بر دستان خبرنگاران است.

وی با بیان اینکه یک حکومت آرمانی همیشه دنبال امنیت و حیات خبرنگار است نه به دنبال عدم و شهادت او، عنوان کرد: حاکمیت‌ها باید امنیت‌آفرین و حیات‌بخش خبرنگاران باشند نه موجب شهادت و از بین رفتن او؛ یک حکومت آرمانی باید زمینه جرات و حریت را برای خبرنگار به ارمغان بیاورد نه اینکه ۱۷۰ نفر خبرنگار را در سرزمین کوچکی به دلیل بیان و انعکاس حقایق استکبار و شیطان بزرگ و حاکمان جور به شهادت برساند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: خبرنگار فرهنگ‌ساز و تمدن‌ساز است، زمینه پیشرفت، ترقی و رشد انسانیت، رشد آزادی و حریت را در جامعه فراهم ‌می کند؛ خبرگزاری بسیج با زحمات و تلاش شما خبرنگاران به نقطه بسیار متعالی رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که سپاه و بسیج در هر عرصه‌ای وارد می‌شود آرمانی‌ترین کار را انجام می‌دهد، ما نیز باید در عرصه رسانه و در عرصه خبرگزاری بسیج آرمانی‌ترین رسانه و خبرگزاری را داشته باشیم؛ خبرگزاری بسیج باید الگو، اسوه و نمادی برای بهترین خبرگزاری و بهترین کار رسانه‌ای باشد.

نجاری با تاکید بر رعایت اخلاق کار رسانه‌ای و اخلاق خبر، ابراز کرد: همانطور که باید در مسائل فنی اسوه باشیم باید در رعایت اخلاق رسانه‌ای الگوی سایر خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها باشیم؛ باید کار ما و خبرهای ما محققانه باشد، سطحی‌نگر نباشیم، باید در کار رسانه‌ای صادق باشیم.

وی عنوان کرد: در همه دولت‌ها کار بسیج و سپاه، هادیان سیاسی، عناصر فرهنگی و خبرنگاران و رسانه ما به وظیفه مطالبه‌گری خود پرداختند؛ در این دولت هم از جمله کار ما در قبال دولت و در راستای کمک به دولت دکتر پزشکیان مطالبه‌گری است اما مطالبه‌گری با رعایت ملاحظات باشد که موجب تضعیف دولت، نظام و حاکمیت و مسئولین ما نباشد، مطالبه‌گری و نقدی که اخلاق در آن رعایت شود موجب تقویت حاکمیت ما است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: اگر نقد انجام دهید اما پیشنهاد سازنده نداشته باشید، اصول و موازین نقد را رعایت نکرده‌اید؛ بیان محاسن کار را نیز داشته باشید اگر چنین کاری انجام دهیم کسی دلخور نمی‌شود و مشتاق پیشنهادهای ما خواهد بود بنابراین در کنار نقد راهکارها بیان شود و مطالبه‌گری فراموش نشود چرا که مطالبه گری خبرنگاران به نفع مردم و انقلاب اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار