خبرهای داغ:
اسماعیلی خبر داد

۲۳۲۰ میلیارد ریال سهم شهرستان ملایر از بودجه سال ۱۴۰۳

همدان-فرماندار ویژه ملایر گفت: سهم شهرستان ملایر از بودجه سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال تعیین شده که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال افزایش یابد.
کد خبر: ۹۶۲۰۹۸۵
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶
۲۳۲۰ میلیارد ریال سهم شهرستان ملایر از بودجه سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سلمان اسماعیلی در جلسه شورای اداری و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه رقمی که به کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها در کل کشور تخصیص داده می‌شود، بسیار کمتر از ۱۰ درصد کل بودجه کشور است و بیش از ۹۰ درصد از اعتبارات در وزارتخانه‌ها و اعتبارات ملی است، اظهار کرد: سهم شهرستان ملایر از بودجه سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال تعیین شده که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال افزایش یابد.

وی افزود: هر سال با اختصاص رقم بودجه، مجبور هستیم برخی موارد را در اولویت قرار دهیم، اما مساله مهم برای ما اجرای عدالت در توزیع اعتبارات بین پروژه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، بخش‌ها و روستاها است.

فرماندار ویژه ملایر عنوان کرد: بیش از ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال بودجه این شهرستان از چهار منبع تملک، توازن و مناطق محروم یا نفت و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار نمایندگان مجلس در اختیار کمیته برنامه‌ریزی قرار گرفت و در چند محور و مبتنی بر نگاه عدالت‌محور در شهرها، روستاها و توسعه خدمات در این نقاط، اعتبارات توزیع شد و ۷۴۰ میلیارد ریال به توسعه شهرها و روستاها اختصاص یافت.

وی ادامه داد: همچنین ۲۷۰ میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی شهرستان و در حوزه فرهنگ، دین و ورزش ۱۰۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص دادیم.

اسماعیلی تصریح کرد: با توجه به اینکه این شهرستان کشاورزی پایه و برای ما ارزشمند است، بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به این حوزه اختصاص دادیم و ۱۱۳ میلیارد ریال هم برای لایروبی قنوات و برای ۲۴ روستا اعتبار لازم را اختصاص دادیم تا طرح هادی آنها بازنگری شود و هم اکنون در همه روستاهای ملایر پروژه اجرایی داریم.

وی با بیان اینکه اختصاص ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار به آب شرب و کشاورزی انجام شده و سایر حوزه‌ها نیز برای ما بسیار مهم است، گفت: برای آموزش، بهداشت و درمان، امداد و نجات، دین و مذهب نیز اعتبارات خوبی اختصاص دادیم و برای ورزش و جوانان ۱۰۵ میلیارد ریال اعتبار گذاشتیم.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه ابرپروژه بزرگراه ملایر، اسلامشهر آق گل به قهاوند و اتصال به اتوبان ساوه_تهران کلید خورد، عنوان کرد: مسأله مهم بعدی در این شهرستان که عامل رشد و پیشران توسعه است، حوزه حمل و نقل است که در این مرحله برای محور حمل و نقل بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار گذاشتیم و ۲ پروژه جدید تعریف کردیم.

وی ادامه داد: پروژه اول تعریف، مطالعه و بررسی کارشناسی ابرپروژه بزرگراه ملایر، اسلامشهر آق‌گل به قهاوند و نهایتا اتصال به اتوبان ساوه و تهران را امسال آغاز می‌کنیم و یقینا این کریدور جدید، راه‌های بزرگ اقتصادی را برای شهرستان ایجاد خواهد کرد، در مرحله نخست ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای این مطالعه در این امر اختصاص یافت.

اسماعیلی ابراز کرد: پروژه دوم که در حوزه راه تعریف کردیم، جاده موسوم به جاده شهدا است که ترک غربی را به دهستان المهدی و در نهایت به تویسرکان متصل می‌کند و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش‌بینی کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار