خسارت ۵۸۰ میلیاردی ناشی از قطع برق چاه موتورهای کشاورزی در کاشمر

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از بروز خسارت ۵۸۰ میلیارد تومانی به محصول انگور این شهرستان در پی قطع برق چاه موتورهای کشاورزی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۲۲۴۹
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان رضوی از کاشمر  کاظم قربانپور در نشست خبری با خبرنگاران در محل مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به خسارت وارده به محصول انگور تولیدی ناشی از قطع برق چاه موتورهای کشاورزی اظهار داشت: در کاشمر 3 هزار و 300 هکتار تاکستان داریم و بیشترین خسارت وارده ناشی از قطع برق چاه موتورهای کشاورزی به محصول انگور وارد شده است.

وی با اشاره به خسارت 580 میلیارد تومانی ناشی از قطع برق چاه موتورها به محصول انگور این شهرستان یادآور شد: در سال زارعی جاری بارش تگرگ، جاری شدن سیل و طوفان 900 میلیارد تومان و زلزله 66 میلیارد تومان به بخش کشاورزی کاشمر خسارت وارد کرده است.

قربانپور با بیان اینکه آب مورد نیاز بخش کشاورزی شهرستان از طریق 136 چاه موتور کشاورزی و 3 رشته قنات فعال از مجموع 80 رشته قنات کاشمر تأمین می‌شود، بیان کرد: تلاش می‌کنیم با اطلاع‌رسانی و تخصیص تسهیلات کشاورزان و بهره برداران را به نصب پنل‌های خورشیدی تشویق و ترغیب کنیم تا از این طریق بتوانیم از خسارت ناشی از قطعی برق جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به افزایش 16 هکتاری سطح گلخانه‌های کاشمر طی یک سال و نیم گذشته خاطر نشان کرد: فضای گلخانه ای کاشمر تا پایان سال 1401 حدود 50 هزار متر مربع بود که این میزان در حال حاضر به 66 هزار مترمربع افزایش یافته است.

خبرنگار/سید هادی مهدیان

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار