خبرهای داغ:
دکتر کردی:

پزشکان جهادگر، التیام بخش درد محرومان

دکتر کردی گفت: پزشکان جهادگر قهرمان التیام بخش درد محرومان هستند.
کد خبر: ۹۶۲۲۴۲۸
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، 

ابوعلی سینا پزشک حاذق، فیلسوف و حکیم ایرانی است که در علم پزشکی مهارت زیادی داشت و خدمات بی شماری در عرصه پزشکی به جامعه بشر کرد. از آنجا که پزشکان شبانه روز برای حفظ سلامت جامعه بشری تلاش می‌کنند، از جایگاه مهمی در جامعه برخوردارند و کوشش و زحمات این سپید پوشان مهرورز بر کسی پوشیده نیست.

پزشکان جهادگر، التیام بخش درد محرومان

پزشکی حرفه‌ ی آسمانی است؛ چرا که نه تنها به جسم بیمار سلامتی می‌بخشد بلکه به روح او نیز جان می‌دهد و حرفه ای سراسر عشق و اخلاص و شرافت است.

دوران کرونا به ما نشان داد که پزشکان و مدافعان سلامت چه نقش بزرگی در نجات جامعه و سلامت افراد دارند. 

حدیث معروف «نعمتان مجهولتان الصّحّة و الأمان» به این اشاره می‌کند که سلامتی و امنیت در شمار نعمت‌های بزرگی است که انسان تا از آن نعمت‌ها محروم نباشد، اهمیت و ارزش آن را نمیفهمد.
 امید است این تاج ارزشمند سلامتی و آرامش بر سر همه مردم باشد.

در طول تاریخ قهرمانانی بودند که از جان و مال خود گذشتند تا خطری مردم را تهدید نکند و امروزه قهرمانانی را داریم که دلشان را به دریا زده‌اند و با شجاعت فراوان در حال جهاد و فداکاری برای مردم به خصوص محرومان هستند

ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان جامعه پزشکی که با از خود گذشتگی و آراستگی به درجه رفیع شهادت و جانبازی نائل گردیدند، فرهنگ غنی ایران اسلامی انسان های بزرگی را تربیت کرده است که فروغ علم و اندیشه شان در سپهر دانش بشری، راهگشا بوده است و پزشکان جهادگر و فداکار در این راستا هستند.

افتخار می‌کنیم که کشورعزیزمان، ایران از لحاظ سطح پزشکى و توانایى‌هاى پزشکى در سطحی انکارنشدنی از پیشرفت های علمی و درمانی قرار دارد.

جامعه‌ای به وسعت خدمت‌رسانی 
دکتر زهرا کردی، عضو فعال بسیج جامعه پزشکی شهرستان بروجرد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج لرستان گفت: از دوران کودکی همواره به این شغل علاقه‌مند بودم و ۱۹ سال است که حرفه‌ی پزشکی را شروع کرده‌ام و در این مهارت تجربه دارم. 

وی اضافه کرد: مفتخرم که از همان ابتدای شروع حرفه‌ام عضو بسیج جامعه پزشکی با هدف خدمت به محرومان و مستضعفان بودم.

دکتر کردی با اشاره به اینکه ترقی و تربیت روح انسان با خدمت به محرومان ممکن می‌شود، افزود: پزشکان و تیم درمانی جهادگران سلامت هستند و این نیاز همیشگی بشر به سلامتی فرصتی را مهیا کرده است که بتوانیم در این مجموعه نیازمندان و محرومان را یاری و با خیرین همراه مجموعه به بیماران بی‌بضاعت خدمت کنیم. 

پزشکی، حرفه‌ای از جنس عشق و علاقه

وی با بیان اینکه به یادماندنی ترین لحظه‌ها در این حرفه دعای خیر بیمارانی است که سلامتی شان را بدست می‌آوردند، گفت: دعای خیر این عزیزان در مسیر زندگی ما تاثیر و آثار پربرکتی دارد به دلیل اینکه گنجینه‌ی رحمت الهی دری است که کلید آن را دعای  خیری که بدرقه راه انسان است، باز می‌کند.

زهرا کردی با اشاره به آموزش درس‌های مهم زندگی خود به فرزندانش اظهار داشت: دیدن سختی و حجم بالای کاری بنده،  نه ‌تنها فرزندانم را قوی‌تر کرده بلکه به آن‌ها در رویارویی با مشکلات زندگی نیز کمک می‌کند زیرا آنها در این مسیر پرتلاطم با این حرفه بزرگ شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: پزشکی حرفه ای است که تماما در خدمت مردم و جامعه است و پزشکان با تشخیص بیماری و درمان آن نه تنها سلامت بیمار بلکه سلامت خانواده و جامعه اجتماعی را نیز تضمین می‌کنند و بنده این روز ارزشمند را به همه همکارانم در سراسر ایران عزیز تبریک عرض می‌کنم.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار