یادداشت//عضو کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام‌نور استان زنجان

مسیر اربعین، مسیر سعادت است ‌

زنجان- یکی از جلوه ای قابل توجه در سفر اربعین امسال که پررنگ دیده شد حمایت زائران ایرانی و غیر ایرانی از مردم مظلوم ستمدیده غزه و فلسطین است و اين نشانی است از باور و اعتقاد مردم آزاده دنیا از روحیه آزادیخواهی سیدالشهداء است.
کد خبر: ۹۶۲۲۹۱۳
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲

مسیر اربعین، مسیر سعادت است ‌

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛پیاده روی اربعین سال های مدیدی است که با شوق و علاقه وافر عاشقان و شیفتگان به ساحت مقدس ابا عبدالله الحسین (ع) برگزار می‌گردد.

آنچه در این سفر اتفاق می افتد جنبه های متفاوت و قابل تاملی دارد که که باید مورد نظر قرارگیرد .

یکی از جلوه های زیبای سفر اربعین وحدت و یکدلی میلیون ها انسان است که با دیدگاه های متفاوت وسلیقه های گوناگون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ، یک مسیر را با یک هدف مشترک ، دنبال می‌کنند و آن زیارت سیدالشهدا سلام الله علیه است. 

در زیارت امام حسین علیه السلام چه رازی نهفته است که این چنین دل های مشتاق را بسوی خود روانه می‌کند و راز این دل‌دادگی چیست؟

قرن ها از شهادت امام حسین علیه السلام و یاران باوفای آن حضرت می‌گذرد اما ماندگاری و حقانیت این مسیر که مسیر هدایت و رستگاری است و مسیر ظلم ستیزی و مظلوم یاوری است جلوه های زیبای از گذشت و ایثار را به نمایش می گذارد. 

یکی دیگر از جلوه ای قابل توجه در سفر اربعین امسال که پررنگ دیده شد حمایت زائران ایرانی و غیر ایرانی از مردم مظلوم ستمدیده غزه و فلسطین است و اين نشانی است از باور و اعتقاد مردم آزاده دنیا از روحیه آزادیخواهی سیدالشهدا ء که در این شرایط سختی که مدعیان حقوق بشری دنیا فقط نظاره‌گر ستم و ظلم رژیم کودک کش صهیونیستی هستند ، آزادگان عالم به تمسک از امام خود پرچم حمایت از فلسطین را در سفر اربعین برافراشته اند که خود گویای حقانیت این مسیر نورانی است .

قدم گذاشتن در این مسیر ، نوید بخش ظهور است ، امید است این حضور معنا دار، زمینه ظهور منجی عالم را فراهم سازد و شاهد حکومت جهانی خدا باشیم.

جمشید نظام‌پور- عضو کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام‌نور استان زنجان

 

فاطمه عسگری 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار