خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید؛

فضاسازی شهر قزوین مناسب استانی با شهدای شاخص بین المللی نیست 

فضاسازی شهر قزوین مناسب استانی با شهدای شاخص بین المللی نیست 
حجت الاسلام موسوی مقدم گفت: شهید رجایی یک تحول در حکمرانی اجتماعی ایجاد کرده و شهید شاخص کشوری از استان قزوین است اما فضاسازی شهر قزوین مناسب استانی با شهدای شاخص کشوری و بین المللی نیست.
کد خبر: ۹۶۲۳۸۴۹
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱

 

قزوین_ به گزارش بسیج جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در این جلسه بیان کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک شورای بالادستی و قانونی است که با ریاست، رییس جمهور و در استان ها با حضور استانداران برگزار می شود لذا از این شورا توقع بالایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد.

 

وی گفت: سلسله کارهای جانبی همچون طرح سپاس، گلزار شهدا و غیره وجود دارد اما یک سلسله اقدامات اساسی باید صورت می گرفت و بودجه این اقدامات اساسی تعریف می شد. استان قزوین چند چهره شهید بین‌المللی دارد که یکی از اقدامات اساسی باید در راستای معرفی این چهره ها باشد. برای شهدای شاخص فقط صدا و سیما توانست فقط شهید بابایی را معرفی کند اما برای شهدای دیگر استان قزوین هنوز به خوبی ادای دین نشده است.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با اشاره به مقام شامخی شهید رجایی اظهار کرد: شهید رجایی یک مکتب است. مکتب اداره کشور، اداره نظام ساختار اداری و دیوانی کشور است و آنچه در بیان شاخصه های این شهید است در مورد رفتارهای ایشان است اما هنوز نتوانسته به خوبی اقدامات اساسی این شهید بزرگ بیان نشده است.

 

وی افزود: در حوزه رسانه و هنر برای این شهدای شاخص باید کاری انجام شود که می تواند یک اثر موسیقیایی، تئاتر، فیلم و غیره باشد. 

 

حجت الاسلام موسوی مقدم یادآور شد: معماری فرهنگی استان قزوین مورد دیگری است که باید توجه شود. باید با ورود به این شهر نمادهایی از این شهدای شاخص ایجاد شود و این یک عقب افتادگی جدی در استان و در کشور است. 

 

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم خلاقه و چکیده انقلاب و تمدنی که از قبل این امر ایجاد می شود جمع کنیم باید در وجود ذی وجود شهدا و ایثارگران باشد چرا که دفاع مقدس، چکیده در وجود ایثارگران است و لازم است این وجود در استان ها نمادسازی شود.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید عنوان کرد: شهید رجایی یک تحول در حکمرانی اجتماعی ایجاد کرده و شهید شاخص کشوری از استان قزوین است لذا وقتی فردی وارد این شهر می شود باید بداند که این شهر نماد شهید رجایی است اما معماری فرهنگی و شهری را جدی نگرفتیم.

 

حجت الاسلام موسوی مقدم با اشاره به نامناسب بودن فضای موزه شهدای قزوین یادآور شد: موزه شهدا همه آثار و نمونه های باقیمانده در طول جنگ است و موزه استان قزوین اصلا استاندارد نیست در حالی که هر یک اثر موجود در آن می تواند بسیار اثرگذار باشد. اینها سرمایه های ملی و فرهنگی ما هستند که باید به نسل آینده منتقل شود. موزه شهدا باید یکی از مراکز فرهنگی مهم استان باشد که بتواند از هر یک از آثار باقیمانده از شهدا، انقلابی ایجاد نماید.

 

وی گفت: به سراغ هنرمندان قزوینی بروید و آنها را جریان سازی کنید تا بتوانند برای شهدا یک کار فاخر و ماندگار ارائه دهند. اساس سیاست گذاری در دنیا دو نکته است که اولا سیاست خادم و مخدومی باید ایجاد شود و نکته دوم کتمان بیان خدماتی که در حال انجام است یک اصل است. چرا که خدماتی که به خانواده شهدا ارائه می شود ناچیز است لذا خدمات معیشتی و رفاهی برای خانواده شهدا نباید بیان شود بلکه باید خدمات شهدا و اقدامات اثرگذار شهدا باید بیان شود. 

 

حجت الاسلام موسوی مقدم در پایان گفت: باید مسیر شهدا بیان شود و به فرهنگ جاری و ساری جامعه تبدیل شود و لذا در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید هدف گذاری مناسبی برای اشاعه فرهنگ شهادت ایجاد شود. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار