رییس تبلیغات اسلامی قشم:

۴۲ هیات مذهبی دهه آخر ماه صفر در قشم به عزاداری می پردازند

رییس تبلیغات اسلامی قشم گفت: ۴۲ هیات مذهبی در ایام دهه آخر ماه صفر به مناسبت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت حضرت امام رضا(ع) در این جزیره به عزاداری می پردازند.
کد خبر: ۹۶۲۴۴۴۷
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸

حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج افزود: دمام زنی، روضه خوانی، سنیه زنی محلی، قرآن محوری، مسجد محوری، برپایی نماز جماعت، توسعه معارف با بهره گیری مبلغان و مبلغات و سخنرانان بصیر در هیات های مذهبی از مهم ترین برنامه های دهه آخر ماه صفر در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس است.

وی ادامه داد: این ویژه برنامه ها به مدت پنج شب با حضور قشموندان و هیات های مذهبی در مساجد، حسینیه ها، مهدیه شهدای گمنام و آستان مقدس امامزاده سید مظفر(ع) این شهرستان مرزی برگزار می شود.

رییس تبلیغات اسلامی قشم توضیح داد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، هیات های عزاداری، روضه‌های خانگی، پویش‌های مختلف در فضای مجازی و محافل قرآنی از دیگر برنامه‌های متناسب با دهه پایانی صفر در سرزمین آب و آفتاب است.

کاظمی برگزاری مراسم مشترک مساجد و هیات های مذهبی، عزاداری و دسته روی به مناسبت روز ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و روز ۳۰ صفر به مناسبت شهادت امام رضا(ع) از ساعت ۱۰ صبح به صورت ویژه در شهر قشم به سمت آستان مقدس امامزاده سید مظفر(ع) را از برنامه‌های شاخص عزاداری در این جزیره برشمرد.

دهه آخر ماه صفر با اربعین حسینی آغاز می شود. در این دهه و در روز ۲۸ ماه صفر رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) قرار دارد و سرانجام با شهادت امام رضا (ع) در روز ۳۰ صفر به پایان می رسد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار