در گفتگوی اختصای با مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی مطرح شد؛

خدمت‌رسانی ۲۵۰ موکب جهادی به زائرین در پایان صفر

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا علیه السلام گفت: ۲۵۰ ایستگاه خدمت رسانی توسط جهادگران در سطح استان برپا شده و ۴ هزار نفر جهادگر بسیجی در این موکب ها به زائرین خدمت می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۲۴۸۲۴
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰

سرهنگ پاسدار محمد روحانی در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، اظهار کرد: دبیرخانه ایستگاه های خدمت رسانی به زائرین پیاده آخر صفر در مشهد با هدف پشتیبانی و اسکان و ارائه خدمات به گروه های جهادی سراسر استان فعالیت دارد. 

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی هماهنگ کننده اسکان و ارائه خدمات به گروه های جهادی سراسر کشور است، ادامه داد: ۲۵۰ ایستگاه خدمت رسانی توسط جهادگران در سطح استان مستقر شده و ۴ هزار نفر جهادگر در موکب ها به زائرین خدمت رسانی می کنند؛ تاکنون بیش از ۱۱۷ هزار نفر توسط موکب ها اسکان شبانه انجام شده است و حدود ۵۰۰ هزار وعده غذایی توسط جهادگران در بین زائرین توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی عنوان کرد: شهرستان هایی که در مسیر قرار ندارند، نیز پشتیبانی شده و کمک های مردمی و کشاورزان در قالب میوه در موکب ها منتقل و در بین زائرین پیاده توزیع می شود.

حضور موکب‌های استانهای کشور در خدمت رسانی به زائرین پیاده در مشهد

وی افزود: استانهای مختلف کشور نیز درخواست برپایی موکب داشتند و حضور پیدا کردند؛ اصفهان، تهران، گلستان، سمنان، خوزستان، خراسان شمالی و جنوبی موکب هایی در مسیر منتهی به مشهد و داخل شهر مستقر کردند و خدمات خود را با پخت غذای محلی شهر خود در بین زائرین پیاده ارائه می‌دهند.

همکاری مساجد و بسیج سازندگی در راستای خدمت رسانی به زائرین پیاده

سرهنگ پاسدار روحانی با اشاره به همکاری بسیج با مساجد عنوان کرد: در حوزه اسکان مساجد پای کار میزبانی هستند و ما نیز در دو قالب، گروه های زیر ۲۵ نفر و گروه های بالای ۲۵ نفر را برای اسکان به مساجد معرفی می‌کنیم. همچنین آشپزخانه های مرکزی نیز آماده شده تا در مساجدی که امکان استفاده از آشپزخانه مسجد نیست، زایرین از این آشپزخانه استفاده کنند.

از کربلا تا مشهدالرضا خدمت ادامه دارد

وی ادامه داد: ۵۰ موکب نیز که در شهر های کربلا و نجف به زائرین اربعین خدمت رسانی می کردند پس از اربعین، مستقیما وارد مسیرهای منتهی به مشهد و داخل شهر شده اند و همان خدمات را برای زائرین پیاده دهه اخر صفر نیز ارائه می‌دهند.

وی افزود: طی روزهای منتهی به پایان ماه صفر اقدامات عملیاتی خوبی نیز در حوزه راهسازی توسط ماشین آلات بنیاد تعاون بسیج، بسیج مهندسین و لشکر ۵ نصر جهت برقراری موکب ها و تسهیل تردد زایرین انجام شده است.

پشتیبانی و توزیع انرژی در موکب های جهادی

مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی اضافه کرد: توزیع مواد غذایی، انرژی، برق، آب، گاز، و پشتیبانی های مردمی به موکب ها توسط سازمان بسیج سازندگی صورت گرفته، همچنین طلاب جهادی نیز در موکب ها مستقر هستند تا در راستای امور فرهنگی و احکام به زائرین خدمت رسانی کنند.

خدمت ۵۱ گروه پزشکی جهادی در موکب ها

وی در پایان تصریح کرد: ۵۱ گروه پزشکی در موکب ها مستقر هستند تا به زائرین پیاده خدمت رسانی کنند، همچنین اقشار مختلف بسیج در قالب تعمیرات خودرویی، آرایشگری، بسیج کشاورزی پای کار آمدند تا بتوانند بهترین خدمت رسانی را به زائرین پیاده آقا علی ابن موسی الرضا(ع) ارائه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار