خبرهای داغ:

۶۰ درصد روسای کاروان‌های تمتع استان سمنان سفر اولی بودند

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: ۶۰ درصد روسای کاروان‌های تمتع استان سمنان در سال ۱۴۰۳ سفر اولی بودند و عملکردشان بسیار خوب بود.
کد خبر: ۹۶۲۵۶۲۱
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱

۶۰ درصد روسای کاروان‌های تمتع استان سمنان سفر اولی بودندبه گزارش خبرگزاری بسیج، قدرت الله چتری مدیرکل حج و زیارت استان سمنان در جلسه با مدیران کاروان‌های تمتع سالجاری با بیان اینکه ۶۰ درصد روسای کاروان‌های تمتع استان سمنان در سال ۱۴۰۳ سفر اولی بودند و عملکردشان بسیار خوب بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه در استان سمنان از صدر تا ذیل فقط ۵ نفر نیرو در سازمان حج و زیارت وجود دارد، لذا توانستیم با همکاری مدیران کاروان‌ها رتبه اول کشور را در حوزه ثبت نام و اعزام داشته باشیم.
وی افزود: در حج سال جاری ۹کاروان با ظرفیت ۱۱۳۰ نفر اعزام شدمد که هفت کاروان مدینه قبل و دو کاروان مدینه بعد بودند.
چتری خاطر نشان کرد: ۵۶ درصد از حجاج استان سمنان در تمتع ۱۴۰۳ را بانوان و ۴۴ درصد را آقایان تشکیل دادند و گروه قیمتی اعزام حجاج نیز از ۱۶۵ میلیون الی ۱۷۹ میلیون تومان متغیر بود.
وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های خوبی که امسال شاهدش بودیم دو مرحله‌ای بودن ثبت نام‌ها بود به این معنی که یک مرحله ثبت نام اولیه و یک مرحله ثبت نام نهایی صورت گرفت و در نتیجه حجاج توانستند حتی هتل‌ها و تاریخ پرواز‌ها و .. را نیز مشاهده کنند.
مدیرکل حج و زیارت استان سمنان ادامه داد: تمام این عوامل دست به دست هم داد تا زائران ما با برنامه ریزی و انتخاب بهتری، ثبت نام تمتع سال جاری را انجام دهند، اما یکی از هتل‌های کاروان‌های ما لغو و به هتل درجه کمتری منتقل شد ولی با سنگ تمام گذاشتن مدیران کاروان‌های ما خوشبختانه حجاج اقناع سازی شدند.
وی اضافه کرد: از شاخصه‌های دیگر حج امسال استفاده از فضای مجازی بود که خوشبختانه در حوزه آموزش، ثبت نام و ... بهره برداری خوبی صورت گرفت همچنین طرح خشت بهشت با همکاری کمیته امداد استان سمنان اجرایی شد.
چتری گفت: در این طرح از ظرفیت حجاج استان سمنان استفاده شد و توانستیم خدمات قابل قبولی را نیز برای نیازمندان کمیته امداد شاهد بودیم.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که کاروان‌ها بعد از حج اعلام کردند مقوله فرهنگی و روحانیان بود که موضوع به سازمان حج انتقال داده شد و ریاست سازمان هم استقبال کردند که نشستی با هدف برطرف کردن مشکلات کاروان‌های حج در سال‌های آتی برگزار شد.
مدیرکل حج و زیارت استان سمنان، تصریح کرد: در دو موضوع خدمات فرهنگی و پزشکی گلایه‌هایی از سوی کاروان‌ها بیان شد که این موضوعات مورد بررسی قرار گرفت همچنین بحث پزشکی با هلال احمر سمنان نیز مطرح و در صورت توافق نشست ویژه‌ای نیز برگزار می‌شود تا بتوانیم شاهد ارتقای خدمت رسانی بهداشت و درمانی نیز در حج سال آتی باشیم.
مدیران خوب قوام سازمان حج و زیارت هستند
۶۰ درصد روسای کاروان‌های تمتع استان سمنان سفر اولی بودندحجت الاسلام مسعود حاجی ابراهیمی مسوول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در منطقه تهران در دیدار با مدیران کاروان‌های تمتع استان سمنان، با بیان اینکه وسعت استان سمنان و پراکندگی جمعیت یکی از مسائلی است که خدمت رسانی در حج و زیارت را دشوار کرده است، اظهار کرد: قوام سیستم‌ها به زیرمجموعه‌هایش است و گاهی مردم هستند وگاهی مانند سازمان حج و زیارت وبعثه مقام معظم رهبری زیر مجموعه‌ها مردم نیستند بلکه نیرو‌ها و عوامل و مدیران در میدان هستند و در نتیجه نحوه عملکرد این مدیران است که می‌تواند انعکاس خوب از یک سازمان ارائه دهند.
وی افزود: مدیران خوب قوام سازمان حج و زیارت هستند و لذا هر کجا که کار به خوبی پیش رفت به این معنی است که مدیران ما خوب عمل کرده اند.
حج امسال در بحث اعزام روحانی چند اتفاق ویژه را شاهد بود، ما امسال با آزمون‌هایی از روحانیان کاروان‌ها مواجه بودیم.
حاجی ابراهیمی تصریح کرد: در سال‌های آتی باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری معرفی روحانیان را با معرفی مدیران کاروان‌ها همزمان سازد تا برنامه ریزی برای اعزام حجاج بهتر صورت گیرد.
وی افزود: یکی از مشکلاتی که ما در حج و زیارت کشور و بعثه داریم، کمبود روحانی بومی است در این بین قانونی وجود دارد که روحانیان بعد از سه سال می‌توانند اعزام شوند یعنی اگر در استان سمنان ۱۰ روحانی بومی باشد که سال قبل و سال قبل‌تر از آن اعزام شده باشد تا سه سال از اعزام قبل، نمی‌تواند همراه کاروان‌ها اعزام شود و به همین دلیل است که در استانی مانند سمنان همیشه با کمبود روحانی بومی برای اعزام کاروان‌های تمتع روبرو هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار