طلایه داران تولید در آبادان

کارگاه توانمندسازی کارآفرینان برگزار شد. 
کد خبر: ۹۶۲۵۹۰۲
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در ناحیه آبادان،سرور جابری فرمانده حوزه حضرت فاطمه (س) بیان کرد : صنایع دستی و کارآفرینی..صنایع دستی یکی از قدیمی ترین و پر سابقه ترین دستاوردهای بشری می باشد که می توان آن را به عنوان جوهره ی فرهنگ مردمی نامید. در این میان، ایران با تاریخچه ی کهن و داشتن مردمانی با ذوق و سلیقه و ابتکار به خلق صنایع دستی بی بدیلی نموده اند.

 وی ادامه داد: صنایع دستی به علت بومی و ملی بودن، عدم وابستگی تولید آن به خارج، جذب گردشگر خارجی و قدرت اشتغالزایی از اهمیت وافری برخوردار است و با ساماندهی هرچه بیشتر این صنعت و جذب سرمایه گذاری های لازم در این شاخه می توان کمک های بسیاری در توسعه اقتصادی و گسترش فعالیت های کارآفرینانه نمود.

فرمانده این حوزه گفت:صنایع دستی نه تنها یک هنر و صنعت است، بلکه یک ابزار قدرتمند برای توانمندسازی زنان است.

جابری گفت :در سراسر جهان، زنان با تولید و تجارت محصولات صنایع دستی، به عنوان کارآفرینان و تأمین کنندگان درآمد، نقش مهمی را در اقتصاد محلی و توسعه پایدار ایفا می‌کنند.

به گفته او صنایع دستی شامل فعالیت‌هایی است که توسط دست‌های ماهر و با استفاده از مواد اولیه محلی، محصولات خلاقانه و منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کند. این صنعت شامل قالیبافی، گلیم‌بافی، حصیربافی، گیوه‌دوزی، چوب‌کاری و ساخت زیورآلات و صنایع دستی دیگر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار