خبرهای داغ:
هنر می‌آموزند تا از چرخه کار خیابانی خارج شوند

از بازی و سرگرمی تا برپایی نمایشگاه فعالیت‌های هنری کودکان کار به همت گروه جهادی نادیان استان فارس

گروه جهادی دانشجویی نادیان استان فارس  از جمله گروه‌های جهادی است که در جهت رفع محرومیت زدایی و کمک به کودکان کار در مناطق محروم فعالیت خود را از سال ۸۹ آغاز کرده است.
کد خبر: ۹۶۲۶۰۹۷
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸

از بازی و سرگرمی تا برپایی نمایشگاه فعالیت‌های هنری کودکان کار به همت گروه جهادی نادیان استان فارس

به گزارش خبرگزاری بسیج ،  این گروه جهادی سعی کردند وارد محل کار کودکان کار شوند و آنان را از چرخه کار خیابانی و پر خطر خارج کنند . تلاش و همتشان را با مهارت آموزی بنا نهادند تا با کسب درآمدزایی برای کودکان بتوانند زخمهایشان را مرهم گذارند .
مسئول گروه جهادی نادیان بسیج دانشجویی فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ، محور فعالیتهای این گروه جهادی را کمک به کودکان کار و محرومیت زدایی  عنوان کرد و گفت: تلاشمان این است که کودکانی که امکان کار کردن را ندارند شناسایی کنیم و آنان را از چرخه کار خارج کنیم و امکان درآمدزایی با کارهای کم خطر که شان تولیدی و هنری دارد را برایشان فراهم نماییم.
وی اضافه کرد: در گام اول بازی و کتابخوانی را در کنار خانواده هایشان در محل کارشان شروع کردیم تا بتوانیم اعتمادشان را جلب نماییم و هفته ای سه روز کلاسهای فرهنگی ، آموزشی و سرگرمی، ورزشی و ... برگزار نمودیم.
مسئول گروه جهادی نادیان ادامه داد: ازموفقیتهای این گروه برپایی نمایشگاهی از فعالیتهای هنری کودکان کار پس از مهارت آموزی است تا پس از درآمدزایی اطمینان بیشتری داشته باشند و در حلقه بعدی خودشان به ما روی آوردند.
وی همچنین گفت: نشاط ، سرگرمی ، آموزش تحصیلی و مهارت آموزی در اولویت کاری گروه جهادی است  بدون اینکه کودکی شان گرفته شود به درآمدزایی برسند و مهارتی برای آینده شان داشته باشند .
اشرفی بیان کرد: در دوره مقدماتی هدف  ما این است که با بچه‌ها ارتباط بگیریم. آنها دست به ابزار بزنند و با ابزار آشنا شوند و محصولی درست کنند که مزه تولید را بچشند و نهایتاً بتوانند تولیدی خود را عرضه کنند.
وی عنوان کرد: خاطرات و روایات گروه  جهادی نادیان در کتاب "اینجا باران می بارد " به قلم گروهی از جهادی های اهل قلم نگاشته شده است و همچنین کتاب "اینجا رودخانه ای جاریست " روایت اردوی چند روزه جهادگران به نویسندگی آقای میثم محمدی است .
اشرفی در پایان گفت : فعالیتهای گروه جهادی نادیان تنها مربوط به حاشیه شهرهای شیراز و مناطق محروم نیست بلکه ما خود را نسبت به کل جهان مسئول می دانیم و کمک به  غزه،  مهاجران افغان در شیراز و یتیم خانه ای در آفریقا نیز از دیگر اقدامات گروه جهادی است.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار