مرحله دوم طرح جهاد میدانی محققان همزمان با آغاز کشت پاییزه در استان سیستان و بلوچستان

در راستای پیشبرد اهداف نظام نوین ترویج کشاورزی با مشارکت مردم برای جهش تولید همزمان با آغاز کشت پاییزه دور دوم طرح جهاد میدانی محققان تدوین و برای اجرا ابلاغ شد.
کد خبر: ۹۶۲۶۶۵۲
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی اظهار داشت: در راستای پیشبرد اهداف نظام نوین ترویج کشاورزی و با اجرای موفق مرحله اول طرح جهاد میدانی محققان در فصل بهار، برنامه عملیاتی دور دوم طرح جهاد میدانی محققان با مشارکت مردم برای جهش تولید همزمان با آغاز کشت پاییزه تدوین و برای اجرا ابلاغ گردید.

بهزاد شهرکی گفت : از جمله اهداف طرح جهاد میدانی محققان می توان به اشاعه دانش و انتقال آخرین یافته های تحقیقاتی به منظور ارتقای بهره وری عوامل تولید ، بهبود کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و حفاظت و احیا و بهره برداری پایدار از منابع طبیعی با رویکرد تسريع در بیان و حل مسئله در مزرعه اشاره نمود.

وی افزود :در اولین گام ، نیاز سنجی و اولویت‌ بندی برنامه عملیاتی از معاونتها، مديريت ها و ادارات کل تابعه سازمان اخذ و پس از جمع بندی و بررسی در کمیته های فنی و تخصصی ؛ ۵۹ کارگاه حل مسئله جهت اجرا به مراکز تحقیقاتی و ۲۶ مديريت جهادکشاورزی شهرستان ابلاغ گردید.

شهرکی خاطر نشان کرد : در همین راستا برنامه عملیاتی دور دوم طرح با اولویت کشت محصولات پاییزه به تناسب منطقه‌،اقلیم و نوع محصول هر منطقه تدوین گردد تا بتواند پاسخگوی مسائل و مشکلات بهره برداران همان زیربخش در سریعترین زمان ممکن باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار