خبرهای داغ:
مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

برآورد خسارت سیلاب گلستان در دست بررسی است

نعمت‌الله حاجی‌زاده گفت: برآورد اولیه خسارت باران شدید، آبگرفتگی و سیلاب شب گذشته و بامداد امروز استان، در دست بررسی است.
کد خبر: ۹۶۲۷۳۲۸
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶

برآورد خسارت سیلاب گلستان در دست بررسی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان: نعمت‌الله حاجی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بارش شدید باران منجر به آبگرفتگی شهرهای استان به خصوص مناطق شهری شرق گلستان شد.

وی بیان کرد: علاوه بر آن، گسترش بارش در مناطق کوهستانی موجب ورود گل و لای مناطق بالادست به مزارع و جاده‌های بین مزارع و همچنین شستن خاک‌های سطوح زمین‌های کشاورزی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: بامداد امروز جاده کلاله - مراوه‌تپه، به علت شدت بارش باران و طغیان احتمالی رودخانه‌ها با هدف تردد ایمن بسته شد که با کاهش خطر وقوع سیلاب، این جاده از صبح امروز باز شد

حاجی‌زاده بیان کرد: هیچ مسیر ارتباطی اصلی در استان بسته نیست و ممکن است به علت شدت بارش باران در شرق استان، مسیرهای ارتباطی چند روستا در این مناطق قطع شده باشد.

وی ادامه داد: سامانه ناپایدار جوی بار دیگر از اواخر امشب در گلستان فعال خواهد شد و تا صبح فردا به فعالیت ادامه خواهد داد.

فرماندار شهرستان کلاله در شرق گلستان نیز گفت: بارش شب گذشته باران که از ساعت ۱۶ عصر شنبه آغاز شده، سبب طغیان و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و ایجاد آب‌شستگی و آوردن گل و لای در جاده‌ها شد.

فرهاد شیبک اظهار کرد: روز گذشته ۸۳ میلیمتر باران در روستای پیشکمر این شهرستان بارید و این بارش شدید راه‌های ورودی چندین روستا در این منطقه کوهستانی را بست که با تلاش پرسنل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان و پرسنل مدیریت بحران، برخی از این مسیرهای ورودی روستایی بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی سایر مسیرها نیز ادامه دارد.

شیبک به مردم توصیه کرد از تردد غیرضروری درون جاده‌ای و توقف در مسیر رودخانه‌های منطقه خودداری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار