خبرهای داغ:

آذربایجان شرقی رکورد دار واژگونی های رانندگی کل کشور 

تبریز- رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی اعلام کرد: آذربایجانشرقی در صدر واژگونی های رانندگی کل کشور قرار دارد. 
کد خبر: ۹۶۲۷۷۸۱
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سرهنگ فریدون قنبر زاده در تشریح خبر فوق گفت: با بررسی و تجزیه و تحلیل آماری تصادفات رانندگی درون شهری استان و مقایسه با آمار تصادفات کشور محرز گردید واژگونی های درون شهری استان نسبت به کل کشور در صدر می باشد.

وی افزود: علت اصلی  تصادفات واژگونی در استان سرعت غیر مجاز و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از استفاده از مواد روانگردان و غیره می باشد.

قنبرزاده اضافه کرد: جوانان و افرادی که بیشتر دنبال هیجان رانندگی  هستند بیشتر از همه در معرض خطر تصادفات واژگونی قرار دارند و این نوع تصادفات، بیشتر در سرپیچ ها و شرایط خاص معبر اتفاق می افتد یعنی اگر سرعت وارد شده به پیچ بیشتر باشد نیروی گریز از مرکز باعث پرتاب وسیله نقلیه از قوس پیچ می شود. 

این مقام انتظامی افزود: از والدین می خواهیم، نظارت بیشتری به رفتارهای رانندگی فرزندان خود داشته و از در اختیار قرار دادن وسیله نقلیه بخصوص برای افرادی که فاقد گواهینامه بوده و یا درک صحیحی از رانندگی ندارند جدا پرهیز نمایند. چرا که بیشتر سن رانندگان که در خودروی آنها واژگون می گردند، جوانان با سن 18 الی 25 سال می باشند.

قنبرزاده خاطر نشان کرد : پلیس با تمام  توان ضمن کنترل سرعت در مسیرهای پر حادثه با رانندگان پر حادثه بصورت جد برخورد و ضمن اعمال قانون و ثبت نمره منفی گواهینامه رانندگی ایشان اخذ و جهت طی مراحل به طرح غربالگری معرفی می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار