خبرهای داغ:
یادداشت |

تَپش در طبس

مدیرکل صدا و سیمای زنجان برای حادثه جانسوز معدن طبس، یادداشتی را به رشته تحریر درآورد.
کد خبر: ۹۶۳۰۱۲۷
|
۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷

 خبرگزاری بسیج _ دکتر «آل امین» مدیرکل صدا و سیمای زنجان برای حادثه جانسوز معدن طبس، یادداشتی را با عنوان «تَپش در طبس» به رشته تحریر درآورد که متن آن به شرح زیر است:

تَپش در طبس
لحظه‌ها سنگین و سنگین‌تر می‌شود. هیولای متان بر مظلومان مانده در تونل معدن طبس یورش می‌برد و جان معدنچیان پاک‌طینت را یکی پس از دیگری می‌گیرد.

تَپشِ قلب‌های حیرتزدگان در داخل و بیرون تونل بالا و بالا‌تر می‌رود، انگار دیگر زمان متوقف شده است. نه کسی می‌بیند و نه می‌شنود، فقط حیرت است و سکوت. با شنیدن خبر تلخ تراژدی معدن طبس، ضربان قلب‌ها در سینه‌های کودکانِ بابا‌های نان‌آور و شریف هم به شماره می‌افتد، خدایا امروز اول مهر است، باید به مدرسه بروم تا بابا نان داد را مشق کنم. شاید آقامعلم بگوید بچه‌ها امروز بنویسید بابا برای نانِ حلال جان داد؛ و این اولین بار نیست معادن بی رحمانه بابا‌های مظلوم سرزمینم را در دل خود حبس می‌کند و به کام مرگ می‌برد و اینکه امنیت کار در معادن چگونه باید تامین شود، پرسشِ بی‌پاسخ سال‌های متمادی کارگرانِ بی‌پناه معادن است.

و، اما در سوی دیگر آقازاده‌هایی سرمست از گنج‌های مستخرج با دستان رنجور غیرتمندان وطن از دل زمین، در هتل‌های مجلل مشغول پایکوبی و دست افشانی هستند. اینجا هم ضربان قلب‌ها سرعت می‌گیرد، اما تَپش در طبس جنسش با تَپش در سواحل و هتل‌های خوش‌گذرانی آقازاده‌ها فرق دارد؛ و اگر تو آقا و خانم مسئول که بنا بود در این سال‌ها و بعد از حوادث مکرر در معادن، کاری برای امنیت کارگران در معادن کنی و نکردی، به قلبت رجوع کن، ببین ضربانش در کدام سوی این دو تپش می‌تبد. سمتِ ضربانی که در عمق ۲۵۰ متری برای لقمه‌ای نان رو به خاموشی رفت یا در ارتفاع ۲۵۰ متری برج‌های مجلل برای جرعه‌ای ... رو به سرمستی می‌رود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار