خبرهای داغ:

نسل جوان باید جامعه ایران را به کمال علمی و فرهنگی راهنمایی کند

امام جمعه شهرستان هفتکل گفت: جمعیت کشور، جمعیتی جوان است و این نسل است که باید جامعه ایران را به کمال علمی و فرهنگی راهنمایی کند.
کد خبر: ۹۶۳۰۲۰۲
|
۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰
نسل جوان باید جامعه ایران را به کمال علمی و فرهنگی راهنمایی کند

به گزارش خبرگزاری بسیج از هفتکل، بازدید حجت الاسلام والمسلمین شیر مهد امام جمعه شهرستان هفتکل از پایگاه سردار شهید علیرضا داودی با حضور جوانان و نوجوانان پایگاه و فرمانده پایگاه سردار شهید علی رضا داودی برگزار گردید.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیرمهد امام جمعه شهرستان هفتکل با اشاره به اهمیت حضور جوانان در مسجد، گفت: مقدمات حضور نوجوانان و جوانان را در مسجد فراهم کنیم، تا انسان‌هایی متعهد، با تقوا و کارآمد و اهل کار شوند و این افراد با مدل تربیت توحیدی در مسجد آموزش می‌بینند و انسان‌هایی برای حرکت و تعالی شخصی خودشان و تعالی و حرکت اجتماعی می‌شوند.

وی ادامه داد: از جمله زمینه‌هایی که باعث گسترش حضور و رفت و آمد فرزندان به مسجد می‌شود، والدین هستند؛ والدین باید وقتی به مسجد می‌روند دست بچه‌ها را بگیرند و در برنامه‌ها شرکت کرده و خانوادگی حضور پیدا کنند.

حجت‌الاسلام شیرمهد اظهار داشت: مسجد خانه خداست و در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است، آسیب شناسی مساجد در پیشرفت کیفی و کمی فعالیت‌های آن نقش اساسی دارد به خصوص که جمعیت کشور، جمعیتی جوان است و این نسل است که باید جامعه ایران را به کمال علمی و فرهنگی راهنمایی کند.

وی بیان کرد: پایگاه تربیت، توحید، ذکر و انسان سازی مسجد است و برای اینکه بتوانیم کارکرد تربیتی مسجد را پر رنگ‌تر کنیم، باید زمینه حضور نوجوانان و جوانان را در این مکان بیشتر کنیم و امکان حضور و رفت و آمد این قشر را به مسجد فراهم کنیم. 

حجت‌الاسلام شیرمهد در پایان افزود: برای حضور نوجوانان و جوانان در مساجد، باید از احساس مذهبی آن‌ها استفاده کرد و باعث رشد عاطفی آن‌ها شد، حساس مذهبی یکی از عمیق‌ترین گرایشات فطری است و ظرفیت ذهنی کودکان از طریق ارائه دلایل مورد قبولشان، جهان بینی آن‌ها را شکل می‌دهد و بینش دینی آن‌ها را هدایت می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار