خبرهای داغ:
همه‌چیز‌درباره طرح انصار سرباز؛

مشمولان غایب سربازی این فرصت رو از دست ندن/ در ساعات دلخواه خدمت کنید

اگر مشمول غایب هستید و امکان حضور تمام وقت در خدمت سربازی را ندارید میشه از از طرح انصار سربازی استفاده کنید تا خدمت سربازی شما شناور شود و بطور همزمان با گذراندن خدمت سربازی به امور و روال عادی زندگی هم برسید.
کد خبر: ۹۶۳۰۴۹۸
|
۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹

 

خبرگزاری بسیج _ اگر مشمول غایب هستید و امکان حضور تمام وقت در خدمت سربازی را ندارید میشه از از طرح انصار سربازی استفاده کنید تا خدمت سربازی شما شناور شود و بطور همزمان با گذراندن خدمت سربازی به امور و روال عادی زندگی هم برسید.
طرح انصار برای سربازی جز سلسله تغییرات و طرح های جدید خدمت سربازی است که خوشبختانه به مرحله اجرایی رسیده تا مشمولان غایب تشویق به حضور در خدمت شوند و با این روش محدودیت های موجود مانند عدم امکان جواز کسب یا دریافت وام و حتی خروج از کشور و ادامه تحصیل از آن ها برداشته شود.
طرح انصار سربازی چیست؟
طرح انصار برای سربازی با پیشنهاد سپاه پاسداران و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح مخصوص مشمولان غایب با مدت غیبت سربازی حداقل ۸ سال در نظر گرفته شده است.
با توجه به اینکه غایبین با این میزان خدمت در حال حاضر حداقل ۲۶ ساله یا بیشتر هستند و ممکن است به دلیل شرایط کاری ، خانوادگی و حتی تاهل نتوانند وارد دوره تمام وقت خدمت سربازی شوند، میشه طرح انصار را بهترین شرایط گذراندن خدمت سربازی دانست.
در طرح انصار اینطور مشخص شده است که مشمول دارای حداقل ۸ سال غیبت سربازی بصورت شناور و در ساعات دلخواه خدمت سربازی را انجام دهد. در واقع نگران معیشت و گذران زندگی نباشد و بطور همزمان هم خدمت سربازی را بگذراند و هم در روال طبیعی زندگی باشد.
حداقل ساعت تعیین شده برای خدمت در طرح انصار سربازی ماهانه ۶۴ ساعت است که اگر آن را به تعداد روزهای ماه تقسیم کنیم در واقع مشمول در حدود روزی ۲ ساعت تحت امر است و مابقی روز را میتواند در اختیار خود باشد.
جالبه بدونید…علاوه بر اینکه میشه ماهانه ۶۴ ساعت خدمت کرد، میشه حتی زمان حضور را هم خود مشمول انتخاب کند. یعنی با هماهنگی ارگان مربوطه میشه صبح یا عصر این مدت را گذراند و ساعت خدمتی را پر کرد.
اینکارو نکن! اگر قصد داری با ماهی ۶۴ ساعت خدمت کنید باید بدونید که اینطوری مدت خدمت سربازی شما تا ۸ سال طول میکشه!
در واقع ستاد کل نیروهای مسلح مدت خدمت سربازی طرح انصار را بین ۲۴ ماه تا ۸ سال در نظر گرفته است و اگر مشمول در حداقل ساعت خدمت قرار بگیرد باید ۸ سال خدمت کند تا در نهایت کارت پایان خدمت بگیرد.
پیشنهاد میکنیم حتی اگر شرایط سختی برای حضور در خدمت نظامی دارید با توجه به اینکه بصورت شناور خودتان میتونید ساعت خدمت و زمان حضور را تعیین کنید حداقل روزی ۶ ساعت آن هم عصر ها سر خدمت حاضر شوید تا ساعت حضورتان به ماهی ۱۸۰ ساعت برسد و مدت خدمت شما به یک سوم کاهش پیدا کند.
مشمول در طرح انصار سربازی باید چه کاری انجام دهد؟
این طرح طوری برنامه ریزی شده است که مشمولان غایب و شاغل بتوانند در تخصص خودشان خدمت کنند. برای مثال اگر شما تخصصی مثل مکانیکی دارید یا برق کاری بلدید یا هر کار تخصصی دیگری انجام میدید میشه در همان زمینه هم مشغول به کار شوید.
بنابراین یکی از مزیت های طرح انصار برای سربازی این است که مشمول وارد کاری که دوست ندارد نخواهد شد و یجورایی در همان شغل خودش چند ساعتی را برای محل دیگر کار میکند و به همین ترتیب ساعات خدمت را پر میکند تا در نهایت بین ۲۴ ماه تا ۸ سال کارت پایان خدمت بگیرد.

اگر تخصصی برای طرح انصار نداشته باشیم چی؟
اگر مشمول هیچ تخصصی نداشته باشد یا تخصص های او به کار یگان خدمتی نیاید یا اینکه خودش تمایلی به ارائه تخصص نداشته باشد هم مشکلی نیست. از قبل مدل خدمتی برای طرح انصار سپاه تعیین شده است و از مشمول در این موارد استفاده میشود:
• فعالیت در زمینه های محرومیت زدایی
• اردوهای جهادی در مناطق محروم
• فعالیت های علمی و پژوهشی
• فعالیت های فرهنگی و آموزشی
• فعالیت های امنیتی
خب دیگه واقعا چی میخواید؟
دیگه نه میتونید بهونه دوری از خانواده را داشته باشید و نه میتونید بگید من باید به کار و زندگی خودم هم برسم. با این طرح دقیقا طبق میل خودتان با میزان و ساعت حضور مد نظر خودتان خدمت خواهید کرد و همانطور که روال عادی زندگی را میگذرونید خدمت شما هم سپری میشود.

نحوه ثبت نام در طرح انصار سربازی
برای ثبت نام در طرح انصار که در حال حاضر فقط مخصوص سپاه پاسداران است کافیست این مراحل را طی کنید.
• مراجعه به پایگاه بسیج نزدیک محل سکونت
• عضویت در بسیج عادی شهر محل سکونت
• عضویت در بسیج فعال ( در صورت نیاز )
• ارسال دفترچه خدمت سربازی
• تحویل برگه اعزام به حوزه یا ناحیه بسیج
• امضای تعهد نامه و قرار داد و تکمیل فرم های مربوطه
• اعلام تخصص و ارائه رزومه یا گواهی مهارتی
لازم تمام اقدامات از پایگاه های بسیج شهر محل سکونت انجام شود و بعد از آن بطور خودکار اطلاعات به نواحی بسیج و در نهایت اداره منابع انسانی مشمولان وظیفه ارسال خواهد شد.
طرح انصار برای مشمولین غایب
طرح انصار سربازی بطور اختصاصی برای مشمولین غایب است و علاوه بر اینکه این شرط وجود دارد باید غیبت سربازی مشمول حداقل ۸ سال باشد. پس کسانی که غیبت سربازی ندارند یا میزان غیبت آن ها کمتر از ۸ سال به هیچ عنوان از این طرح نمیتوانند استفاده کنند.
توجه
اثبات غیبت سربازی بر اساس برگه اعزام (برگه سبز) و تاریخ تولد و آخرین مدرک تحصیلی انجام میشود و حتما این مدارک باید به ناحیه بسیج ارائه شود تا با ورود مشمول به طرح انصار موافقت شود.
کارت پایان خدمت بسیجی طرح انصار
در حال حاضر شرایط خدمت در طرح انصار سربازی فقط برای خدمت در سپاه وجود دارد. ممکن است مشمول بعد از ورود به این طرح به پایگاه ها بسیج معرفی شود تا خدمت سربازی را در آنجا بگذراند اما کارت پایان خدمت مربوط به سازمان بسیج نیست.
در واقع کارت پایان خدمت از سوی سازمان وظیفه عمومی صادر میشود و سوابق خدمتی شخص در سپاه خواهد بود. پس میتوان گفت مشمول سرباز سپاه است نه بسیج!
کارت پایان خدمت بسیجی تنها به این معنی است که بیشترین فعالیت های سازمانی طرح انصار سربازی در مجموعه های زیر نظر بسیج است به همین دلیل چنین اصطلاحی برای آن به کار برده میشود.

شرایط طرح انصار برای مشمولان غایب
• داشتن غیبت سربازی
• داشتن حداقل ۲ فرزند (مخصوص مشمولان بالای ۳۵ سال)
• داشتن حداقل ۳ فرزند (برای مشمولان بالای ۳۰ سال)
مدت خدمت سربازی برای مشمولان غایب در طرح مجلس

طرح انصار برای غایبین سربازی
طرح انصار برای غایبین سربازی سراسر کشور و حتی غایبین خارج از کشور تدوین شده است. پس هر مشمول غایبی با داشتن حداقل ۸ سال غیبت تحت امر سپاه پاسداران و زیر مجموعه ناحیه بسیج شهر محل سکونت خدمت میکند.
جالب است که بسیاری از اعضای بسیج عادی و فعال دارای غیبت سربازی هستند و با وجود اینکه سال ها سابقه خدمت در بسیج را دارند اما به سربازی اعزام نشده اند. بدون شک طرح انصار برای این افراد بهترین موقعیت است تا موازی با انجام فعالیت های بسیج ، خدمت سربازی هم طی شود و به اتمام برسد.
طرح انصار سربازی حقوق دارد؟
با توجه به اینکه در این طرح به مشمول غایب مشموق های زیادی از جمله شناور بودن ساعت خدمت یا حضور در محل خدمت طبق میل خودش داده میشود و در حداکثر مدت زمان خدمت ممکن است فرد تا ۸ سال خدمت کند قطعا حقوقی تحت عنوان حقوق سربازی به مشمول پرداخت نمیشود.
در واقع این طرح بعنوان طرحی داوطلبانه پیرو فعالیت بسیج و سپاه است و همانطور که نیروهای داوطلب بسیج مردمی یا بسیج دانشگاه و حتی بسیج سازمان ها هیچ حقوق مازادی دریافت نمیکنند پس سرباز حاضر در در طرح انصار برای سربازی هم حقوقی بعنوان حقوق سربازی نخواهد گرفت.

به هر حال فرصتی در اختیار مشمول قرار داده شده است تا از محیط و روال کاری خودش دور نماند و به کسب درآمد و امرار معاش خانواده برسد حالا باید تصمیم گرفت که میخواهید درآمد فعلی ای که دارید را حفظ کنید یا اینکه میخواهید حقوق سربازی بگیرید. اگر حقوق سربازی برای شما مناسب تر است خب وارد خدمت سربازی معمولی شوید که مدت آن ۲۱ ماه است.

مزایای طرح انصار سربازی
بدون شک طرح انصار سربازی مزایای خوبی دارد مخصوصا برای کسانی که سن و سال زیادی دارند و دارای همسر و فرزند هستند. از مهم ترین مزایای این طرح میشود به این موارد اشاره کرد:
• اعمال کسری خدمت بسیج ذر حین خدمت
• اعمال کسری خدمت ایثارگری در حین خدمت
• اعمال کسری خدمت تاهل و فرزند در حین خدمت
• معاف از دوره آموزشی ۲ ماه
• بخشش اضافه خدمت سنواتی ۶ ماهه
• تعیین ساعت حضور در یگان خدمتی توسط خود مشمول
• تعیین مدت ساعت خدمتی در طول ماه توسط خود مشمول
• تقسیم بومی و خدمت در محل زندگی
• انجام مسولیت های مرتبط با حرفه و تخصص مشمول
• شناور بودن ساعت خدمت در طول شبانه روز
• امکان کسب مهارت و دریافت گواهی مهارتی در طول خدمت
• ثبت نام ساده از طریق ناحیه بسیج

سریع ترین زمان پایان خدمت با طرح انصار چقدر است؟
در بعضی از سایت ها صحبت از مدت خدمت ۲ تا ۶ ماهه شده است اما اصلا اینطور نیست و بر اساس ساعت خدمت ماهانه که میتواند حداقل ۶۴ ساعت یا بیشتر باشد مشمول بین ۲۴ ماه تا حداکثر ۸ سال باید خدمت کند پس در بهترین حالت مدت خدمت ۲ سال است.

حقوق سربازی در طرح انصار چقدر است؟
با توجه به اینکه ساعت خدمت در اختیار خود مشمول است و لازم نیست دائما حضور داشته باشد پس حقوقی هم محاسبه نخواهد شد . خدمت سربازی طرح انصار نوعی قرار داد برد برد میباشد که در آن مشمول از یک سری شرایط نظامی خلاص میشود خب بطور متقابل حقوق هم نمیگیرد.

کارت پایان خدمت را کدام ارگان صادر میکند؟
در حال حاضر طرح انصار سربازی تنها توسط سپاه اجرایی شده است در نتیجه کارت پایان خدمت هم توسط توسط سپاه صادر خواهد شد.

مشکل خروج از کشور با کارت پایان خدمت طرح انصار وجود دارد؟
قطعا کسانی که در این طرح خدمتشان را به اتمام برسانند میتوانند از کشور خارج شوند و پاسپورت بگیرند اما به دلیل خدمت در پساه بعضی از کشورها مثل کانادا و آمریکا در صدور هر گونه ویزا مشکل ایجاد خواهند کرد.

محل تقسیم در طرح انصار سربازی کجا است؟
با توجه به تخصصی که شخص دارد در پایگاه های بسیج یا حوزه و حتی ناحیه به خدمت گرفته میشود و معمولا این اتفاق در نزدیک ترین پایگاه و ناحیه به محل سکونت انجام خواهد شد.

امکان دریافت کسری خدمت در طرح انصار وجود د
یکی از مزایای خوب طرح انصار سربازی امکان استفاده از انواع کسری خدمت بسیج، ایثارگری و حتی تاهل و فرزند است. پس کسانی که دارای کسری خدمت باشند از میزان ۲۴ ماه تعیین شده کسری میگیرند.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار