خبرهای داغ:
گفتگوی بسیج |

سیستم پدافندی فلاخن داوود و پیکان رژیم صهیونی، در عملیات وعده صادق ۲ شکست خورد

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: در عملیات وعده صادق ۲ سیستم پدافندی فلاخن داوود و پیکان شکست خورد و امروز با حمله به حیفا گنبد اهنین هم نتوانست کار خود را انجام دهد.
کد خبر: ۹۶۳۴۲۳۵
|
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸

سیستم پدافندی فلاخن داوود و پیکان رژیم صهیونی، در عملیات وعده صادق  ۲  شکست خورد

بسیم لاله در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به اثبات قدرت موشکی ایران به جهانیان در پی انجام عملیات وعده صادق ۲ اظهار کرد: اول باید این را مسئله را متذکر شد که قدرت موشکی حزب الله، یمن، حشد الشعبی و به طور کلی محور مقاومت یعنی قدرت موشکی ایران و مشخص است که این گروه‌ها از طریق ایران تغذیه می‌شوند.  

وی افزود: تا قبل از ۷ اکتبر اطلاعات نظامی نویس‌ها و تحبپلیلگران از قدرت موشکی ایران همان‌هایی بود که از سوی نیرو‌های نظامی اعلام شد، اما امروز می‌بینیم که قدرت موشکی ایران فرگاتر از سر جنگی، قدرت تخریب و یا طول پرواز است.  

این کارشناس مسائل غرب آسیا خاطر نشان کرد: یکی از نقاط قوت قدرت موشکی ایران بحث جنگال یا  جنگ الکترونیک است در عملیات وعده صادق ۲ موشک‌هایی که اصابتت کردند از تکنولوژی جدیدی استفاده کرده بودند که توانسته بود سامانه‌های دفاعی اسرائیل را فریب بدهد  نکته‌ای که خبرگزاری‌ها و کارشناسان نظامی نیز به ان اذعان کردند که این یک تکنولوژی ناشناخته بود که روی موشک‌های مافوق صوت ایران نصب شده بود.  

لاله تصریح کرد: موشک‌هایی که به نام عماد شناخته می‌شوند با استفاده از تکنیک فریب و پخش اتش بار سبب شده بودند موشک‌های پدافندی که بر اساس تکنولوژی حرارتی فعالیت می‌کنند نتوانند موشک اصلی را تشخیص بدهند و این نیز جدا از بحث جنگ الکترونیک بود.  

 وی گفت: از طرف دیگر در حملاتی که امروز به حیفا شده می‌بینید که در موشک‌های کوتاه برد که حزب الله از ایران گرفته نیز نوعی تکنولوژی رادار گریز استفاده شده که به راحتی گنبند اهنین را فریب داده است.  

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: در مجموع می‌توان گفت در عملیات وعده صادق ۲ سیستم پدافندی فلاخن داوود و پیکان شکست خورد و امروز با حمله به حیفا گنبد اهنین هم نتوانست کار خود را انجام دهد این درحالیست که همه کارشناسان اذعان دارند که ایران هنوز تمام قدرت موشکی خود را نشان نداده است.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار