خبرهای داغ:
رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس:

گنبدکاووس آماده برگزاری آورد اسبدوانی پاییزه است

ذکریا فرامرزی از آمادگی این شهرستان برای برگزاری فصل جدید آورد (مسابقات) اسبدوانی پاییزه خبر داد و گفت: بر اساس گاهشمار فدراسیون سوارکاری، پنجشنبه سوم آبان امسال این رخداد ورزشی در گنبدکاووس آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۳۴۴۳۶
|
۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵

گنبدکاووس آماده برگزاری آورد اسبدوانی پاییزه است

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ذکریا فرامرزی رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس در گفتگو با خبرنگاران گفت: مقدمات برگزاری موسم جدید آورد پاییزه گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، فراهم است.

وی اضافه کرد: بهسازی و تسطیح پیست با تزریق ۳۰۰ تُن ماسه بادی، رنگ آمیزی دپار (محل قرار گرفتن اسب‌ها قبل از شروع مسابقه)، ترمیم جاده مانژ (محل نگهداری اسب‌ها) به میدان و نیز نرده‌ها و فنس‌های اطراف مجموعه سوارکاری، شاداب سازی فضای سبز و انجام نظافت عمومی از جمله اقدامات انجام شده برای برگزاری مطلوب مسابقات فصل جدید اسبدوانی در گنبدکاووس بوده است.

فرامرزی، ساماندهی نیروهای اجرایی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای مالکان، مربیان و چابکسواران درخصوص آشنایی بیشتر با قوانین و مقررات مسابقات اسبدوانی را از دیگر اقدامات انجام شده توسط هیات سوارکاری گنبدکاووس با هماهنگی هیات استان قبل از آغاز موسم جدید مسابقات اسبدوانی این شهرستان برشمرد و ادامه داد: امسال افزایش جوایز این رخداد ورزشی با هماهنگی کمیته برگزاری و هیات سوارکاری گلستان و نیز مشورت با مالکان و مربیان به صورت مرحله‌ای انجام خواهد شد.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس همچنین افزود: هفته نخست این مسابقات روزهای پنجشنبه و جمعه سوم و چهارم آبان امسال با شرکت اسب‌هایی از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

فرامرزی بابیان اینکه مسابقات اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس و در ادامه زمستانه قبل از ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: پس از ماه رمضان نیز ادامه این رخداد ورزشی برگزار و به فصل بهار منتهی خواهد شد.

وی با اشاره بر اینکه: اطلاعیه نام نویسی مالکان برای هفته نخست مسابقات کورس پاییزه گنبدکاووس شنبه ۲۸ مهرماه صادر خواهد شد افزود:  مسابقات اسبدوانی در شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

ذکریا فرامرزی در پابان تصریح کرد: مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان «آق قلا و بندرترکمن» این استان نیز درحال برگزاری است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار