خبرهای داغ:

برگزاری سومین جشنواره رسانه‌ای استانی حریم رسالت

برگزاری سومین جشنواره رسانه‌ای استانی حریم رسالت
نشست تشریح رویداد رسانه‌ای حریم رسالت «طنین» با حضور بانوان خبرنگار و فعال مجازی و رسانه ای در یاسوج برگزار شد
کد خبر: ۹۶۳۵۷۴۲
|
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان- بسیج از یاسوج، این رویداد به همت سازمان بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد و همکاری بسیج جامعه زنان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد و در آن دو تن از مدرسان حوزه و دانشگاه به بیان مطالبی در حوزه زنان پرداختند.

در این نشست دکتر سیده ناهید یعقوبیان، مدرس دانشگاه در خصوص نقش زن در تحکیم بنیان خانواده، چالش جمعیت و سبک زندگی ایرانی اسلامی سخنرانی کرد. همچنین سیده هاجر دشتی اصل مدرس حوزه  به بررسی واقعیت زندگی زنان در کشورهای غربی، و اهمیت حیا و پوشش در سلامت جامعه و روایت پیشرفت زنان در انقلاب اسلامی پرداخت.

زینب خوش‌اندیش، مسئول بانوان خبرنگار بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد، در این نشست گفت: «واقعیت زندگی زنان در کشورهای غربی نشان‌دهنده چالش‌های جدی است که آنان با آن مواجه‌اند. حیا و پوشش به عنوان دو مؤلفه اساسی در سلامت جامعه نقش بسزایی دارند و ما باید این اصول را در فرهنگ ایرانی اسلامی حفظ کنیم.»

وی افزود: «زنان در انقلاب اسلامی نقش کلیدی در تحکیم بنیان خانواده ایفا کرده‌اند و با تکیه بر آموزه‌های دینی و فرهنگی، توانسته‌اند سبک زندگی ایرانی اسلامی را ترویج دهند. در شرایط کنونی، چالش جمعیت و تغییر سبک زندگی به یکی از معضلات اجتماعی تبدیل شده که توجه به آن می‌تواند به تقویت بنیاد خانواده و افزایش استحکام جامعه کمک کند.»

خوش‌اندیش در ادامه تصریح کرد: «ما به عنوان رسانه‌ها وظیفه داریم صدای زنان را به درستی منعکس کنیم و پیشرفت‌های آنان را در عرصه‌های مختلف به تصویر بکشیم. حمایت از حقوق زنان و ترویج فرهنگ حیا، نه تنها به نفع زنان بلکه به نفع کل جامعه است و باید در این مسیر حرکت کنیم.»

مدیر کانون بسیج رسانه شهر یاسوج گفت: فعالان رسانه می‌توانند آثار خود را تا روز دوشنبه ۲۳ مهرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

فرشاد رجایی افزود: مرحله استانی این جشنواره در قالب‌های خبر، یادداشت، گزارش، اینفوگرافیگ، موشن گراف، کلیپ، تیتر، توییتر، تولیدات ویژه شبکه‌های اجتماعی مثل پوستر، ریلز برگزار شد.

وی با بیان اینکه تولبد محتوای شرکت کنندگان به جشنواره استانی و کشوری ارسال می شود افزود: آثار کشوری به میزبانی استان گیلان داوری و به نفرات برتر جوایز تعلق می گیرد همچنین آثار ارسالی به دبیرخانه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به زودی داوری و نفرات برتر معرفی می شوند. 
رجایی با بیان اینکه زن روحیه خودباوری، جهش تولید، مردمی سازی ایران قوی، زن عفیف نجیب و متدین ایرانی هویت زن مسلمان، روایت زنان موفق و الگوی سوم زن مسلمان، زن در حقوق بشر غربی و واقعیت نقش رسانه ها در دفاع از حقوق زنان، زن جامعه ساز نقش آفرین در تمدن نوین اسلامی و زمینه ساز ظهور ، زن محور خانواده فرزندآوری و سبک زندگی ایرانی اسلامی و نقش زن در ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت از جمله محوری های این جشنواره است.

وی گفت: محور ویژه این جشنواره مقاومت، شجاعت ایستادگی زنان جبهه مقاومت است که رسانه ها می توانند تولیدات خود را در این زمینه به دبیرخانه جشنواره استانی و کشوری ارسال کنند. 

 مدیر کانون بسیج رسانه شهر یاسوج گفت:خبرنگاران می‌توانند ضمن ثبت آثار خود در سایت جشنواره حریم رسالت کشوری این آثار را نیز به دبیرخانه استانی به شماره ۰۹۳۵۹۳۶۵۴۳۸ در ایتا یا روبیکا هم ارسال کنند.
اختتامیه جشنواره کشوری ۱۷ تا ۲۵ آبان در رشت برگزار و اختتامیه جشنواره استانی هم همراه با اختتامیه استانی این جشنواره در آبان ماه برگزار می‌شود.

 

برگزاری سومین جشنواره رسانه‌ای استانی حریم رسالتبرگزاری سومین جشنواره رسانه‌ای استانی حریم رسالتبرگزاری سومین جشنواره رسانه‌ای استانی حریم رسالت

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار