خبرهای داغ:
گفتگو با کارشناس مسائل بین الملل؛

رژیم صهیونیستی امنیت خود را در ناامن کردن، جنگ و بی ثباتی منطقه تعریف کرده است 

کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: کاسه صبر ایران پس از ترور سید حسن نصراله لبریز شد و تمامی کشور‌ها و مجامع بین المللی نیز به عینه دیدند که رژیم صهیونیستی در حال گذر از خطوط قرمز ایران است و به هیچ قانون و کنوانسیون حقوقی بین المللی پایبند نبوده و نیست.
کد خبر: ۹۶۳۵۸۶۵
|
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴


محمد مهدی ملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به عملیات غرور آفرین وعده صادق ۲ اظهار کرد: ایران پس از ترور شهید هنیه توسط رژیم صهیونیستی، خواهان انجام واکنش درخور به این اقدام نابجا و جنایتکارانه بود که بخاطر درخواست مجامع بین المللی همچون سازمان ملل و شورای امنیت صبر استراتژیک در پیش گرفت.

وی ادامه داد: مجامع بین المللی از ایران خواستند صبرکند تا مذاکرات آتش بس را پیش ببرند، اما در این رابطه اتفاقی نیفتاد چراکه رژیم صهیونیستی تمایلی به اتش بس و صلح ندارد و تمام نیت آنها، ادامه جنگ و تنش در منطقه است.

این کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: کاسه صبر ایران پس از ترور سید حسن نصراله لبریز شد و تمامی کشور‌ها و مجامع بین المللی نیز به عینه دیدند که رژیم صهیونیستی در حال گذر از خطوط قرمز ایران است و به هیچ قانون و کنوانسیون حقوقی بین المللی پایبند نبوده و نیست.

ملکی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی امنیت خود را در ناامن کردن، جنگ و بی ثباتی منطقه تعریف کرده است، گفت:، اما بالعکس آن، جمهوری اسلامی ایران که سیاست خارجی خود را مبتنی بر ایجاد صلح و ثبات و امنیت در منطقه پایه ریزی کرده است.

وی تصریح کرد: توان موشکی و قدرت دفاعی ایران براساس دکترین دفاعی آن، در راستای تامین منافع و امنیت ملی کشور بکار گرفته می‌شود و پشتوانه پیشبرد اهداف صلح جویانه ایران در منطقه و سطح بین الملل است. 

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران، امنیت خود را درون زا تعریف کرده است، گفت: ایران هیچگاه نیازمند تامین امنیت خود توسط نیرو‌های بین المللی و منطقه‌ای نخواهد بود که این یکی از وجوه تمایز جمهوری اسلامی و برخی کشور‌های منطقه است.

ملکی خاطرنشان کرد: توان بالای موشکی ایران در عملیات وعده صادق ۲ نشان داد، سامانه‌های چند لایه پدافند رژیم صهیونیستی که با کمک آمریکا و انگلیس ترتیب داده شدند که گنبد آهنین هم یکی از این لایه هاست، نتوانستند در برابر عملیات چند سطحی ایران مقاومت کنند.

وی افزود: در پی عملیات وعده صادق ۲، شاهد بودیم سامانه‌های دفاع موشکی رژیم صهیونیستی آنطور که مدعی بودند امنیت و کارایی نداشت و بیش از ۹۰ درصد موشک‌های ایرانی به اهداف مورد نظر امنیتی و نظامی اصابت کرد.

این کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد مجددا نسبت به این اقدام دفاعی ایران که براساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد در قالب حق دفاع مشروع انجام گرفته است، واکنش نشان دهد قطعا اقدام بعدی ایران گسترده تر، جدی‌تر و محکم‌تر خواهد بود. 


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار