نخستین نشست «کتابخوان» استان اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل از برگزاری نخستین نشست «کتابخوان» اردبیل در ۳۱ مرداد خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۴۵۰۱
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رباب عزیزخانی در جلسه هماهنگی برگزاری نخستین نشست «کتابخوان» استان اردبیل اظهار داشت: نخستین نشست «کتابخوان» اردبیل در روز 31 مردادماه امسال در تالار بیضای کتابخانه عمومی شهید مطهری برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: این نشست با عنوان نشست به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف آشنائی شهروندان و به ویژه کتابداران با کتاب‌های گوناگون برگزار می‌شود.

وی افزود: این طرح به صورت سراسری و توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انجام می‌گیرد که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، استان ما در 31 مرداد میزبان آن خواهد بود.

عزیزخانی در توضیح چگونگی این طرح بیان کرد: در این نشست، 12 کتابخوان که از میان گروه‌های مختلف جامعه از جمله کتابداران، اهالی رسانه، نویسندگان، منتقدان، مسئولان و هنرمندان و غیره برگزیده شده‌اند، کتابی در یکی از حوزه‌های نشر برگزیده و محتوای آن را در 7 دقیقه برای حضار ارائه می‌دهند.

مشاور استاندار در امور کتاب و کتابخانه‌ها تصریح کرد: با ارائه محتوای کتاب خوانده شده توسط 12 نفر، در هر نشست 12 کتاب برگزیده به شرکت کنندگان معرفی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ماهانه این نشست‌ها اظهار کرد: این نشست ها به صورت شهرستانی و استانی اجرا می‌شود.

عزیزخانی در مورد چگونگی حضور علاقه‌مندان در نشست‌های یادشده گفت: حضور در نشست برای عموم آزاد است اما برای شرکت در جمع ارائه‌کنندگان کتاب، علاقه‌مندان باید ابتدا با مراجعه به سایت اینترنتی اداره کل در فراخوان این نشست شرکت کرده و فرم مربوطه را ارسال کنند و سپس پس از تأئید و دعوت اداره کل، در نشست حضور پیدا کنند.

ارسال نظرات