به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، کمال عالیزاده در نخستین گردهمایی مدیران مدارس استثنایی استان اردبیل نظارت کارآمدی بر عملکرد را از ابزار مدیریتی و احاطه بر عوامل اجرایی دانست و اظهار داشت: نقش محوری مدیران مدارس در آشنایی با سند تحول بنیادین ضروری است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: مدیران مدارس استثنایی باید وضعیت موجود و فاصله آن با وضعیت مطلوب در آموزش و پرورش را خوب بشناسند و در تهیه و تدوین برنامه سالانه خود مد نظر قرار دهند.
عالیزاده احترام به همدیگر، مشارکت در تصمیمگیری و اعتماد به همکاران، حکومت بر دلها، آیندهنگری، صرفهجویی در مصرف، مواظبت از بیتالمال و داشتن قدرت تجزیه و تحلیل را از ویژگیهای مهم یک مدیر توصیف کرد و افزود: باید در این زمینه مدیران اهتمام جدی داشته باشند.
رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: مدیران طلایهداران نظام آموزشی در سطح مدارس هستند و هماهنگی و همسویی مدیران با کارکنان ستادی لازمه توسعه و پیشرفت برنامههای سازمان است.
محمد شفایی با تاکید بر لزوم آموزش تلفیقی و فراگیر و تشریح فرآیندهای اجرایی این برنامه ملی گفت: سیاستهای کلی نظام آموزش و پرورش استثنایی و اجرای فعالیتهای توانبخشی به ویژه بسته حمایتی توانبخشی باید با جدیت دنبال شود.
وی با تاکید بر اجرایی کردن طرحها و برنامههای کلان آموزش و پرورش استثنایی، آسیبشناسی برنامه توسعه چهارم و پنجم و تدوین برنامه ششم توسعه اظهار کرد: مطالعه دقیق بخشنامهها و دستورالعملها و اجرایی کردن آنها، پرهیز از هرگونه تغییر در فصول هزینهها، ثبت به موقع و دقیق نوع معلولیت دانشآموزان در سامانه سناد باید مورد توجه مدیران قرار بگیرد.