خبرهای داغ:

آبرسانی روستای برنادل آذربایجان شرقی به همت اردوی جهادی

برخوردار نبودن از نیازهای اولیه زندگی در روستا نظیر آب شرب و راه ارتباطی آسفالته و مناسب سبب شده تا اهالی روستا مهاجرت را به ماندن در روستا و تحمل این مشکلات ترجیح دهند.
کد خبر: ۸۷۱۹۷۱۵
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، پراکندگی و در منطقه صعب العبور قرار گرفتن روستاهای کلیبر، این شهرستان را در مقایسه با دیگر شهرستان های آذربایجان شرقی متمایز می کند.

فراهم نبودن زیرساخت های اولیه زندگی در برخی از روستاهای دور از مرکز شهرستان از جمله نگرانی هایی است که برای ساکنین این منطقه فراهم می کند.

روستای برنادل از توابع کلیبر با جمعیت ثابت و فصلی نزدیک به سه خانوار از جمله همین روستاهاست که در فاصله حدود ۱۷ کیلومتری این شهرستان واقع شده و با محرومیت هایی نظیر برخوردار نبودن از آب آشامیدنی، راه آسفالته و… روبروست.

مشکلات کماکان باقی مانده است

نوری از ساکنین روستای برنادل که در امور عمرانی روستا نیز نقش دارد، می گوید: فاصله طولانی روستا تا مرکز شهرستان سبب شده تا مسئولان توجه کافی به این روستا نداشته باشند.

وی ادامه داد: برخوردار نبودن از نیازهای اولیه زندگی در روستا همچون آب شرب و راه ارتباطی آسفالته و مناسب، موجب شده تا اهالی روستا مهاجرت را به ماندن در روستا و تحمل این مشکلات ترجیح دهند.

این روستایی، اظهار داشت: برای رفع مشکلات آب و راه و دیگر خدمات مورد نیاز به روستا، مراجعات متعددی به مسئولان شهرستان داشته ایم ولی تاکنون راه به جایی نبرده و مشکلات کماکان باقی مانده است.

وی در ادامه از حضور پایوران سپاه و بسیجیان گروه جهادی شهید هادوی برای آبرسانی روستا قدردانی کرد و گفت: آب روستا از جمله نیازهای اساسی روستا بود که گروه جهادی بدون هیچ چشمداشتی به داد مردم روستای برنادل رسیدند.

رفع محرومیت ها هدف اصلی برگزاری اردوهای جهادی

مسئول بسیج سازندگی و گروه جهادی شهید هادوی نیز در صحبت هایی، گفت: این گروه جهادی متشکل از پایواران سپاه کلیبر و جمعی از بسیجیان با هدف خدمت به مردم پس از عرصه یابی طرح ذخیره آب روستای محروم برنادل را در دستور کار قرار داد.

سیف اله اصلانی رفع محرومیت ها را هدف اصلی برگزاری اردوهای جهادی به مناطق محروم دانست و خاطرنشان کرد: حضور دانشجویان برای رفع محرومیت ها در مناطق محروم تلنگری برای مسئولان جهت خدمت به مردم مناطق محروم است.

مردم برای برخورداری از یک منبع آب، نباید چشم انتظار مسئولان باشند

یکی از بسیجیان گروه جهادی نیز توجه بیش از پیش مسئولان به مناطق محروم را خواستار شد و گفت: مردم روستای محرومی همچون برنادل نباید برای برخورداری از یک منبع ذخیره آب، چشم انتظار مسئولان باشند.

حامد مهدیزاده افزود: روستاها مهد زندگی ساده هستند ولی زمانیکه مورد بی توجهی قرار بگیرند دیگر کسی در روستا باقی نمی ماند تا آداب و رسوم به جا مانده از نیاکان حفظ شود.

محمد اکبری از دیگر بسیجیان گروه جهادی نیز با قدردانی از استقبال مردم روستای برنادل، بیان داشت: با وجود محرومیت ها، استقبال مردم به قدری از بسیجیان گرم بود که قوت قلبی برایمان می شد تا در خدمت به آن ها هیچ کوتاهی نکنیم.

وی با بیان اینکه مردم ولی نعمت مسئولان هستند، اظهار کرد: مسئولانی که به همت همین مردم به مسئولیت رسیده اند باید برای خدمت به مردم سراز پا نشناسند نه اینکه سال و ماهی، سری به مناطق محروم نزنند.

گزارش از: حسن یزدانی

ارسال نظرات
آخرین اخبار