مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش:

مسیر و راه توسعه هیچ جایی جز آموزش و پرورش نمی شناسد

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مسیر و راه توسعه، هیچ جایی جز آموزش و پرورش را نمی شناسد، گفت: ما نیازمند تشکیل مدیریت جامع مشاوره در مدارس هستیم
کد خبر: ۹۰۱۹۹۰۵
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

به گزارش سرویس فرهنگیان خبرگزاری بسیج،«مسعود شکوهی» در همایش مشترک مدیران دوره اول متوسطه و مشاوران مدارس که در کانون امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد مشاوران در مدارس باید تغییر کند و مدیریت فضای مشاوره به مشاوران مدرسه واگذار شود.

وی افزود: باید نقشی که برای مربی تعریف شده بود، تغییر یابد و رویکرد ارائه مشاوره به تک‌تک دانش آموزان متحول شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در وضع موجود لازم است این بار عظیم از دوش مربی و مشاور برداشته شود و به جای مشاوره تک تک به دانش‌آموزان، مسئولیت مدیریت این فضا به مشاور مدرسه سپرده شود.

شکوهی در خصوص «مهم‌ترین مشکل رفتاری در بین دانش‌آموزان»، متذکر شد: دانش آموزان یک پنجم وقت خود را در اختیار تعلیم و تربیت هستند و بهترین کار، آگاه سازی و مقاوم سازی در خصوص آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان است؛ ضمن اینکه مهمترین مشکل، عدم اطلاعات دانش‌آموزان در این خصوص است.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: البته مشاوره انتخاب رشته در پایان سال موضوعی جداگانه است، اما رویکرد و نگرش کلی مشاوران به گونه‌ای باید باشد که مدیریت جامع مشاوره در مدارس ایجاد شود.

شایان ذکر است؛ در این مراسم دکتر مصطفوی معاون مشاوره ای مدیرکل امورتربیتی و مشاورهای وزارت آموزش و پرورش، شعبانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران، علی نژاد معاون مدیرکل و مدیرآموزش و پرورش شهرستان بابل نیز به همراه همکاران حضور داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار