خبرهای داغ:
در سال پرحادثه و پرخبر ۹۷ ، صدور بیانیه بسیار مهم و راهبردی گام دوم از سوی مقام معظم رهبری، حقیقتاً به سان نقطه عطفی بود که نه فقط در این سال که در سال های آتی نیز منشأ تحولاتی خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۲۱۲۲۹
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سال ۱۳۹۷ با همه حوادث تلخ و شیرینش، با فشار مضاعف اقتصادی بر توده‌های مردم، با اخبار خوشایند و ناخوشایندش و البته با وجود همه تحولات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به پایان رسید و اینک در آستانه آغاز سالی جدید هستیم؛ سالی که بنا بر اقتضائات زندگی بشری و فطرت انسانی، چاره‌ای نداریم جز آن که در انتظار بهبود اوضاع باشیم و ایضاً امیدوار به آینده.

سالی که پشت سر گذاشتیم به جهت تقارن با چهل سالگی انقلاب، سال مهم و خاصی بود؛ هم از نظرگاه دوستان و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی که با وجود همه سختی‌ها و فشار‌ها و تحریم‌های ناجوانمردانه در طول چهار دهه اخیر، پای انقلاب و آرمان‌های آن ایستاده و همچنان حامی، مدافع و نگهبان آن هستند و از آن سو از منظر دشمنانی که در این مدت از طراحی و اعمال هیچ گونه فتنه، فشار و توطئه‌ای برای ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی دریغ نکردند و این اواخر نیز برخی از آن‌ها حتی این آرزو را با گستاخی تمام بر زبان می‌آوردند که این انقلاب نتواند چهلمین سالگرد خود را جشن بگیرد.

در این بین، صدور بیانیه بسیار مهم و راهبردی گام دوم از سوی مقام معظم رهبری آن هم تنها ساعاتی پس از رقم خوردن حماسه بزرگ مردم در یوم الله ۲۲ بهمن، نقطه عطف این سال مهم و پرحادثه بود.

البته ناگفته پیداست که تحقق اهداف مدنظر در این بیانیه مستلزم رویکرد و نگاه همه جانبه و جهادی به مساله است و این که همه اقشار جامعه به خصوص نخبگان و فرهیختگان و در راس آن‌ها نسل جوانِ مومن و معتقد به انقلاب و خوش فکر و خلاق وارد گود شوند و بدون توجه به امواج منفی و یأس آلود عده‌ای که از ابتدا هم اعتقاد چندانی به انقلاب و بایسته‌های آن نداشتند، بر محور تاکیدات رهبری، کاری کنند کارستان.

خوشبختانه خود انقلاب و راه امام و شهیدان و امید سکاندار انقلاب به این راه طی شده و افق پیش رو، ثابت کرده که دست یابی به اهداف در پرتو عمل و گفتار انقلابی، شدنی است و ما توانستیم و در آینده نیز به حول و قوه الهی می‌توانیم، به شرط آن که با توکل بر خالق متعال، بخواهیم و حرکت کنیم که در این حرکت مخلصانه بی شک برکت و عنایت الهی مشهود و ملموس خواهد بود.

هر چند بیانیه گام دوم انقلاب عمومیت داشته و همه اقشار را در بر می‌گیرد، اما همان طور که رهبری معظم انقلاب نیز به تصریح بیان داشتند، جوانان مخاطب و محور اصلی آن هستند.

اساساً انرژی رو به تصاعد، شادابی و توانایی لازم برای خدمت به انقلاب و نظام از ویژگی‌های نسل جوان انقلابی است و این که به هر حال آینده متعلق به جوانان است و از این حیث مسئولان و نخبگان باید تدبیری اندیشیده و ساز و کاری اتخاذ نمایند که جوانان بیش از پیش تغذیه فکری و علمی شده و در میدان کار و مهارت، آبدیده شوند تا بتوانند گام دوم انقلاب را بهتر از قبل بردارند و کشور را در مسیر متعالی پیش رو به جلو هدایت کنند.

سید محمد مهدی موسوی
ارسال نظرات
پر بیننده ها