سید ساجد یعقوبی
فرمانده ناحیه عشایری شهرستان اصلاندوز هدف از اجرای طرح اعتلای بسیج فرهنگیان را ایجاد شبکه معلم آینده ساز دانست.
کد خبر: ۹۲۰۰۵۰۷
|
۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰

هدف از طرح اعتلای بسیج فرهنگیان ایجاد شبکه معلم آینده ساز است

به گزارش بسیج عشایری خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ حسین حسین زاده در حاشیه جلسه شهرستاتی طرح اعتلای بسیج فرهنگیان شهرستان اصلاندوز با اشاره به نقش آفرینی بسیج از بدو تأسیس تاکنون گفت:اعتلای بسیج عبارت است از تعالی و رفعت بسیج در عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی از طریق ارتقای حضور سازمان ‌یافته مردم با ویژگی‌هایی همچون روحیه انقلابی،جذب حداکثری،انسجام فکری،عمل مخلصانه ی به هنگام و به اندازه،بصیرت و دشمن ستیزی، خدمتگزار،مطالبه گر،جریان‌ساز،الگوساز و امیدآفرین تعریف اعتلای بسیج بر اساس منویات مقام معظم رهبری است.

وی منویات،فرمایشات و مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی،تأکید مقام معظم رهبری بر اعتلای بسیج در احکام مسئولیتی فرماندهان بسیج،چالش‌های موجود در مدارس و لزوم حضور موثر در جهت کمک به رفع آنها و کم رنگ و کم اثر بودن برنامه‌های جاری و سالانه بسیج فرهنگیان در مدارس را از چرایی طرح اعتلای سازمان بسیج فرهنگیان برشمرد.

فرمانده بسیج عشایری استان اردبیل همچنین با اشاره به نحوه اجرای این طرح گفت:چگونگی اجرای طرح اعتلای بسیج فرهنگیان،حضور موثر در مدارس از طریق تشکیل تیمهای مدرسه یار، توانمند کردن تیمهای مدرسه و پشتیبانی و هدایت تیم های شکل گرفته خواهد بود.

حسین زاده بااشاره به فرمایشات حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب در مورد ارزش و جایگاه معلم گفت:حضرت امام خمینی رحمة الله علیه می فرمایند: اگر معلم یک معلم صحیح باشد از مدرسه افراد صحیح بیرون می آیند و یک جامعه صحیح می شود و حضرت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند:هر چه شما در سرتاسر کشور از جلوه های پیشرفت و دستاورد و ابتکار می‌بینید ریشه آن در آموزش و پرورش است،اینجا را درست کنید تا همه جا درست بشود.

وی هدف از اعتلای بسیج فرهنگیان را ایجاد شبکه فرهنگیان مومن،انقلابی،توانمند و پای کار در عرصه های مورد نیاز عنوان کرد و تربیت محوری،علم محوری و روحیه و عمل جهادی انقلابی را از اصول حاکم بر اعتلای بسیج فرهنگیان برشمرد.

فرمانده ناحیه عشایری ایجاد شبکه معلم آینده ساز را عنوان طرح اعتلای بسیج فرهنگیان دانست و گفت:این طرح در ۴ سال و طبق جدول زمان‌بندی اجرا می گردد که تعداد کل آموزشگاه های دولتی ۹۴ هزار واحد است که ۸۵ هزار عدد از آنها قابلیت شبکه سازی دارند و اعضای هر گروه ۵ نفر خواهد بود و تعداد کل مخاطبین ۴۲۵ هزار نفر می باشد .

حسین زاده مدارس دچار آسیب ها و چالش های فرهنگی اجتماعی و سیاسی را از اولویت های مهم اجرای این طرح عنوان کرد و شناسایی مدارس هدف، شناسایی و ساماندهی اعضای تیم مدرسه، توجیه و آماده سازی،توانمندسازی و انگیزه بخشی،بکارگیری و نقش آفرینی و نظارت را از مراحل اجرای طرح در مدرسه برشمرد.

وی با بیان اینکه طرح اعتلای بسیج فرهنگیان از طرح های مشترک بسیج و آموزش و پرورش است افزود:یکی از محور‌های مهم در بیانیه گام دوم انقلاب،علم و پژوهش است که در این راستا بسیج فرهنگیان نقش موثری در مدارس ایفا می کنند.

ارسال نظرات