جهادگران بسیجی استان اردبیل از روزهای اول شیوع ویروس کرونا در استان وارد عرصه مبارزه با این ویروس شده‌اند و همچنان در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند‌.
کد خبر: ۹۲۲۶۹۸۰
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳

فعالیت جهادگران اردبیلی، این بار در مقابله با کرونا/ جهادگران تعطیلی ندارند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، امروز در روستاهای محروم، محلات و مناطق آسیب‌پذیر استان اردبیل شاهد فعالیت جهادگرانی هستیم که دیروز در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی به خدمات‌رسانی و محرمیت زدایی مشغول بودند.

جهادگران استان که فعالیت خود را هم‌پا با جهادگران عرصه بهداشت و درمان از روزهای اول شیوع ویروس کرونا در استان شروع‌ کردند، همچنان با تمام توان در حال فعالیت بوده و حتی روز عید سعید نوروز هم فعالیت جهادی خود را تعطیل نکرده و به یاری هموطنان خود شتافته‌اند.

۱۸۴گروه جهادی در استان اردبیل با روحیه جهادی و بسیجی در خط مقدم مبارزه با کرونا بوده و با تولید ماسک بهداشتی مورد نیاز مردم استان، ضدعفونی و گندزدایی اماکن و معابر پرتردد شهری و روستایی، توزیع اقلام و مواد بهداشتی و بسته‌های غذایی در بین نیازمندان در مناطق محروم و آسیب‌پذیر و حاشیه شهر استان برگ زرینی از خدمت را به دفتر خدمت‌رسانی جهادی بسیج افزودند.

جهادگران استان در مبادی ورودی و سطح شهرها و روستاهای استان برای پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا با غربالگری و تب‌سنجی مردم به کمک کادر بهداشتی و امدادی آمدند و برای افزایش سطح آگاهی عمومی مردم اقدام به تولید محتوا و تولید و توزیع بروشور و پوستر اطلاع‌رسانی با موضوع راه‌های پیشگیری از کرونا ویروس کردند‌.

جهادگران اردبیلی امروز کارگاه‌های تولیدی، مساجد، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و حتی خانه‌های مسکونی خود را قرارگاهی برای مبارزه با ویروس کرونا کردند و همچنان پای کار برای حل مشکلات مردم در شرایط فعلی هستند‌.

جهادی‌های استان در این روزهای سخت، هموطنان نیازمند به خون را نیز فراموش نکردند و به محض اعلام نیاز اداره کل انتقال خون استان، با حضور در  پایگاه‌های انتقال استان در این امر خداپسندانه نیز مشارکت کردند.

فعالیت ۵۹کارگاه تولیدی ماسک در استان

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان اردبیل اظهار کرد: در راستای تامین ماسک بهداشتی مورد نیاز مردم استان، روزانه ۶۰ هزار عدد ماسک در ۵۹ کارگاه تولید ماسک بسیج سازندگی استان توسط جهادگران تولید و روانه بازار می‌شود.

علی پیرجاهد افزود: علاوه بر فعالیت ۵۹ کارگاه تولید ماسک در استان به‌صورت مستقیم، تعدادی از کارگاه‌ها نیز زیر نظر همین کارگاه‌های بسیج سازندگی استان در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به تولید و توزیع ۷۹۱ هزار ماسک توسط گروه‌های جهادی استان بیان کرد: علاوه بر تولید ماسک، عملیات ضدعفونی و گندزدایی مناطق شهری و روستایی استان بدون وقفه توسط جهادگران گروه‌های جهادی استان در حال انجام است.

مسؤول سازمان بسیج سازمان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با اشاره به توزیع اقلام و بسته‌های بهداشتی و غذایی توسط گروه‌های جهادی استان اظهار داشت: با مشارکت خیرین استان بسته‌های بهداشتی و غذایی در بین نیازمندان و اهالی مناطق محروم و آسیب‌پذیر توزیع شده است.

پیرجاهد با بیان اینکه جهادگران بسیجی در تمام شرایط سخت در کنار مردم بودند تاکید کرد: فعالیت جهادگران بسیجی در استان برای مبارزه با ویروس کرونا همچنان ادامه دارد.

آری؛ جهادگران بسیجی در تمام حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی و شرایط سخت و بحرانی برای خدمت به مردمی مجاهدت کردند و امروز در مقابله با ویروس کرونا با فعالیت‌های گسترده جهادی خود نمادی از کارآمدی بسیج مردمی و ایثار و جهاد در راه خدا را به نمایش گذاشتند.

 

گزارش: مهدی اصلانی

ارسال نظرات