بیمارستان‌های اردبیل هم‌اکنون بیشترین تعداد بیماران مبتلا و مشکوک به بیماری کرونا را بستری کرده‌اند و خلخال نیز در این زمینه کمترین بیمار را دارد.
کد خبر: ۹۲۲۷۰۶۵
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

دانشکده علوم پزشکی خلخال مقام اول کشوری در پیشگری از کرونا

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی خلخال در گفتگو با خبرگزاری بسیج در اردبیل  گفت: این دانشکده با تلاش و تحقیق اعضای خود‏، اقدامات پیشگیرانه و اولیه خود را زودتر از سایر شهرها و استان‌ها آغاز کرد و تواست با اطلاع رسانی و اقدامات مناسب، شیوع این بیماری را در خلخال به کمترین حد برساند که از این حیث در بین دانشکده های علوم پزشکی کشور موفق به کسب مقام اول شد.

دکتر حیاتی در ادامه گفتگو آخرین اخبار مرتبط با بیماری کرونا در شهرستان خلخال را به شرح زیر به اطلاع عموم رساند:

هم اکنون 6 نفر بیمار کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال بستری هستند که شرایط مناسبی ندارند؛ از ابتدای شیوع کرونا کلاً 30 نفر در بیمارستان خلخال بستری بودند که ۲۲ نفر از آنها مرخص شده‌اند؛ امکانات حفاظتی کادر درمان بیمارستان هم در حال حاضر تا انتهای فروردین به اندازه کافی موجود است.

با نظر برخی پزشکان، تشخیص بیماری کرونا در خلخال صورت می گیرد که برای اطمینان، نمونه آزمایشها هم به آزمایشگاه‌ها ارسال شد که خوشبختانه تا به اینجای کار نمونه مثبت قطعی نداشتیم.

حدود 300 نفر مشکوک به کرونا در قرنطینه خانگی به سر می برند و در واقع این افراد فقط یکی از علائم مثل تب و سرفه، هر چند کم داشتند و عمدتا از مسافران سفر به خلخال هستند و یا از اهالی به مسافرت چند روزه رفتند که همه اینها توسط 60 نفر کادر بهداشت در چند نوبت با تماس های تلفنی کنترل می شوند و گاهی اوقات حضوری هم مراجعه می کنند.

دکتر حیاتی از عموم شهروندان خواست: با توجه به فرارسیدن سال نو، در خانه های خود بمانند و دید و بازدید های عید را کنسل کنند و عید را از طریق تلفن به اقوام خود تبریک بگویند. چرا که با تبعات حضور مسافران و برخی مهمانان در خلخال هنوز مشخص نشده و امکان دارد طی روزهای آتی شرایط خوبی را در خلخال شاهد نباشیم.

وی همچنین از آن دسته از همشهریان که از شهرهای دیگر به خلخال مسافرت کرده‌اند، خواست تا ۱۴ روز کامل در قرنطینه خانگی باشند و تمامی موازین بهداشتی را رعایت کرده و در صورت بروز مشکلات حاد با همکاران بهداشتی در دانشکده علوم پزشکی خلخال تماس بگیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار