رزمایش بزرگ دفاع بیولوژیک سپاه در استان گیلان آغاز شد+ تصاویر

رزمایش بزرگ « دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی شهدای مدافع سلامت» با رمز «یا امام رضا علیه‌السلام» به مدت ۷۲ ساعت در سراسر استان گیلان به همت سپاه آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۲۷۵۲۸
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، رزمایش بزرگ و سراسری «دفاع بیولوژیک و عملیات پاک‌سازی شهدای مدافع سلامت» صبح امروز در گیلان با مشارکت سپاه قدس گیلان، تیپ مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود و لشکر عملیاتی از میدان شهدای ذهاب رشت با دستور آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان با رمز "یا امام رضا علیه‌السلام " آغاز شد.

این رزمایش بزرگ بیولوژیک از روز گذشته در سطح وسیع سراسر استان گیلان آغازشده و با مشارکت فعالانه پاسداران، بسیجیان و‌ سربازان به مدت ۷۲ ساعت (سه روز) ادامه خواهد داشت.

مدافعان سلامت در این رزمایش، عملیات ضدعفونی و پاک‌سازی معابر عمومی، ادارات، محل تجمعات مردمی، بازار و اصناف را به‌صورت منسجم، هماهنگ و یکپارچه بر عهده‌دارند و در تلاش‌اند تا با گندزدایی محیط و رعایت بهداشت عمومی هر چه سریع‌تر بر شیوع وحشیانه ویروس منحوس کرونا پیروز شوند.

مشارکت بیش از 150 نیروی متخصص سپاه در رزمایش بزرگ دفاع بیولوژیک

فرمانده سپاه قدس گیلان در این حاشیه اجرای این رزمایش در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل تهدید شیوع ویروس کرونا به فرصت مغتنم، اظهار داشت: سپاه در قالب تیپ میرزا کوچک خان و لشکر عملیاتی به استعداد 65 دستگاه مخصوص گندزدایی محیط و اماکن حساس به استعداد بیش از 150 نفر نیروی متخصص عملیات اجرایی پاک‌سازی استان را برعهده‌گرفته است.

سردار محمد عبدالله‌پور با تأکید بر اینکه سپاه با عملیات پاک‌سازی در رزمایش امنیت و سلامت را توأمان با یکدیگر برای مردم به ارمغان خواهد آورد، افزود: در این رزمایش علاوه بر تبدیل تهدید به یک فرصت، سپاه آمادگی خود را برای دفاع در جنگ بیوترویسم سخت‌تر از شرایط کنونی افزایش خواهد داد.

مردم همچنان گیلان را جزء جغرافیای آلوده به ویروس کرونا تلقی کنند

استاندار گیلان نیز در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران، یکی از راه‌های مبارزه با کروناویروس را ضدعفونی اماکن و معابر عمومی با به‌کارگیری ماشین‌آلات خاص آن دانست و اظهار داشت: گندزدایی معابر عمومی گیلان با همکاری شهرداری‌ها، سپاه، بسیج و ارتش مستمراً انجام‌گرفته اما به‌منظور عملیات گسترده‌تر، فراگیرتر و منسجم‌تر عملیات پاک‌سازی به همت سپاه قدس گیلان، لشکر عملیاتی و تیپ مخصوص میرزا کوچک لنگرود ابتدا در شهر رشت و سپس در سایر شهرهای استان گیلان آغازشده است.

استاندار گیلان اجرای این رزمایش را ضدعفونی بیشتر معابر عمومی برشمرد و افزود: این کار تنها فرایند پاک‌سازی است و مردم باید همچنان گیلان را جزء جغرافیای آلوده به ویروس کرونا تلقی کنند و جز به اضطرار از خانه‌های خود خارج نشوند.

مشارکت 84 درصدی مردم گیلان در طرح غربالگری کرونا

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به همگرایی همه‌جانبه استان در جهت مقابله با کروناویروس، اظهار داشت: با همکاری کادر بهداشت، سپاه و بسیج در غربالگری و پایش کرونا، بیش از ۸۴ درصد مردم مشارکت داشته و این استان در کشور پیشرو بوده است.

وی گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌ها با همکاری سپاه و بسیج را حائز اهمیت برشمرد و افزود: همان‌گونه که استان در غربالگری پیشرو بوده با تلاش حافظان سلامت و امنیت و همکاری همه‌جانبه مردم از این اپیدمی نیز عبور خواهیم کرد.

انتهی پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار