ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در اردبیل از عموم مردم خواست تا هشدارهای بهداشتی را در این شرایط خطرناک کاملاً جدی بگیرند.
کد خبر: ۹۲۲۸۱۷۰
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در اردبیل برای حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از ابتلاء به بیماری اطلاعیه‌ای را صادر کرد. در این اطلاعیه مجدداً درخواست شده تا عموم مردم هشدارهای بهداشتی را در این شرایط خطرناک کاملاً جدی بگیرند.

در متن این اطلاعیه آمده است: از احساس مسئولیت انسانی و اجتماعی بازار و اصناف شهرستان قدردانی می‌شود. اصناف و بازاریان آگاهی و فراست خویش را بار دیگر نشان دادند و برای حفظ جان و سلامت مردم صنفِ خود را تعطیل کردند. بی تردید این همکاری و همدلی در حافظه مردم این دیار ثبت خواهد شد.

لازم به تکرار است که همه اصناف و کسبه به جز صنوف تأمین کننده مایحتاج عمومی مردم از قبیل: نانوایان، فروشگاه‌های مواد غذایی، لبنی، میوه فروشی‌ها و… تا پانزدهم فروردین ماه تعطیل است. هرگونه تصمیم در اطلاعیه‌های بعدی اعلان خواهد شد.

مجدداً با تاکید بر نقش بی نظیر مادران گرامی و بانوان محترم در مدیریت خانواده، تقاضا می‌شود برای حفظ جان خانواده و افراد جامعه اصل اساسی «در خانه بمانیم» را با رعایت اصول بهداشتی و ضد عفونی مرتب محیط زندگی فراهم کنید. شک نکنید که سالم ماندن و حفظ سلامت همگان با پرهیز جدی از گشت و گذار، دید و بازدید و سفرهای بی‌مورد امکانپذیر است.

مدیریت اوقات فراغت و استراحت کودکان و جوانان و سرگرمی آنان در محیط خانه یک ضرورت است. والدین محترم باید با گفتار نرم و روش‌های مؤثر تربیتی، دلبندان خود را به اصل حیاتی و ضروری «در خانه بمانیم» آگاه کنند.

همان گونه که قبلاً اعلام شده است، همه مراکز اقامتی، گردشگری و تفریحی شهرستان کاملاً تعطیل است. لذا در آستانه روز سیزدهم فروردین، جداً و اکیداً از خانواده‌ها درخواست می‌شود از حضور در اماکنی مانند منطقه گردشگری شورابیل و حاشیه رودخانه بالیخلو، باغ‌ها، تفرجگاه‌های اطراف شهر و… پرهیز کنند.

ارسال نظرات