مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: در طرح تشدید نظارت بهداشتی نوروز امسال، ۷ تن انواع فرآورده‌های خام دامی و طیور غیرقابل مصرف و تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۹۲۳۰۹۴۹
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مجتبی ورمقانی از پایان موفقیت‌آمیز و موثر طرح تشدید نظارت بهداشتی نوروز ۹۹ در استان کردستان خبر داد.

وی افزود: طرح تشدید نظارت بهداشتی در حالی در استان اجرا شد که کشور درگیر بیماری منحوس کرونا بود و این امر با وجود محدودیت آمد و شد و حضور حداکثری خانواده‌ها در منزل نیاز به تهیه و مصرف فرآورده‌های خام دامی را بیشتر از گذشته مشهود می‌کرد.
 
مدیرکل دامپزشکی استان کردستان ادامه داد: در همین راستا اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان با بهره‌گیری از ده‌ها نفر از کارشناسان مجرب بهداشت عمومی در قالب اکیپ‌های عملیاتی از ۲۰ اسفند ۹۸ لغایت ۱۵ فروردین ۹۹ تمامی مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی سراسر استان را در دو نوبت صبح و عصر مورد بازدید قرار دادند.


ورمقانی اذعان کرد: همین امر رسالت نظارت بر تامین فرآورده‌های خام دام و طیور سالم و همچنین عرضه بهداشتی آن را برای کارکنان دامپزشکی دو چندان می‌کرد.


وی تصریح کرد: همکاران ما در طول این مدت با ثبت رکورد ۱۰ هزار و ۷۶۸ نوبت بازدید مستمر و سرزده از مراکز یاد شده، چتر نظارتی دامپزشکی را محسوس‌تر و ملموس‌تر از همیشه به نمایش گذاشتند.

ورمقانی گفت: در این طرح که با توجه به شرایط خاص کشور اجرا می‌شود جدیت و عدم مسامحه با متخلفین شعار کاربردی نیرو‌های دامپزشکی بود.


وی یادآور شد: در این بازدید‌ها ۷ تن انواع فرآورده‌های خام دام و طیور غیرقابل مصرف و تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط شد و برای ۸۰ مرکز خاطی، پرونده تعزیراتی و قضایی تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.


مدیرکل دامپزشکی کردستان عنوان کرد: همزمان، نظارت بر کشتارگاه‌های دام و طیور در استان نیز مضاعف شد بطوری که راهنمای کنترل عوامل محیطی مقابله با کرونا ویروس به کشتارگاه‌ها ابلاغ شد و نظارت بر اجرای ضوابط بهداشتی را علاوه بر ناظرین مقیم بهداشتی دامپزشکی مستقر در کشتارگاه‌ها، بازرسان بهداشت عمومی شبکه‌های دامپزشکی و ستاد نیز بصورت کاملا سرزده کنترل می‌کردند.


وی در پایان گفت: در همین مدت مقدار ۳۲ تن و ۷۴۹ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیرقابل عرضه و مصرف، در همان چرخه تولید و قبل از ورود به بازار ضبط و معدوم‌سازی شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات