اکنون که در چهل و دومین سال حیات پربرکت انقلاب اسلامی قرارداریم با ویروس کرونا مواجه هستیم. ویروسی که تمام دنیا را در برگرفته است ومردم ماهم، علاوه براین ویروس، تحت شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌های آمریکا و مزدورانش هستند.
کد خبر: ۹۲۳۳۶۴۷
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹
عملکرد فرهنگ و سبک زندگی اسلامی در برخورد با ویروس کرونا
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اکنون که در چهل و دومین سال حیات پربرکت انقلاب اسلامی قرارداریم با ویروس کرونا مواجه هستیم. ویروسی که تمام دنیا را در برگرفته است ومردم ماهم، علاوه براین ویروس، تحت شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌های آمریکا و مزدورانش هستند.

با توجه به این موارد، قاعدتا مقابله با این ویروس به دلیل کمبود‌های ناشی از تحریم ها، برای ما بایدمشکل باشد. اما مقایسه عملکرد ما با عملکرد غرب خصوصا آمریکا و دوستان اروپایی اش، نشان می‌دهد که ما عملکرد بهتری نسبت به آن‌ها داریم.

یادمان هست که دشمنان انقلاب چطور برای ما بحران پوشک درست کرده بودند و یا اینکه به روش توزیع یارانه ما انتقاد نموده و مراسمات نذری مردم درماه‌های محرم و صفر را به سخره می‌گرفتند، ولی حالا می‌بیبنیم که آمریکا و دوستانش که ادعای رهبری جهان را دارند چطور در مقابله با این ویروس عاجز مانده اند.

ایجاد صف‌های کیلومتری (۱۷ کیلومتر) برای گرفتن غذای رایگان یا دزدی ماسک که مال کشور‌های دیگربوده (راهزنی مدرن) و یا اینکه در سایه بی تدبیری مسئولان آمریکا در مواجه با این ویروس، علاوه برگسترش سریع ویروس در آمریکا که از لحاظ تعداد افراد آلوده و تعدادکشته رکورددار دنیاست، زمزمه‌های استقلال طلبی بعضی ایالت‌های آمریکا هم شنیده می‌شودکه رفته رفته داردبه یک مشکل امنیتی تبدیل می‌شود به طوری که ترامپ مجبور به اعلان شرایط خاص در ۵۰ ایالت شده است ویا ایجاد گور‌های دست جمعی برای دفن کشته‌های ویروس کرونا و بدتر و شرم آورتر از همه، درجه بندی افراد جامعه جهت اینکه به افراد کهنسال گرفتار ویروس، خدمات پزشکی ارائه ندهند. درکل، غافلگیری سیستم بهداشتی آمریکا در مقابل این ویروس عجز و ناتوانی آن‌ها را نشان داد.

اما در مقابل از اولین روز‌های تشخیص ویروس در کشورمان عزمی جدی خصوصا در بین مردم انقلابی و همیشه درصحنه کشور، برای مقابله با آن در همراهی با مسئولین نشان داده شد، در کناراین موارد نبایداز تلاش‌های نظامیان و گروه‌های جهادی، و همچنین از ایثار و جان فشانی جامعه پزشکی و پرستاری کشور به راحتی بگذریم که جلوه‌هایی از روحیه ایثار و از خودگذشتگی را به دنیا نشان دادند.

بله برتری فرهنگ و سبک زندگی اسلامی در مقابل فرهنگ و سبک زندگی غربی در این مبارزه کاملا مشهود است. باردیگر مردم با کمک‌های مومنانه خود، نیرو‌های جهادی و نظامی با اقدامات خیرخواهانه و جهادی شان و جامعه پزشکی با ایثار خود به مبارزه بایک چالش دیگر روی آورده اند و الگویی موفق از فرهنگ و سبک زندگی اسلامی را به دنیا عرضه کردند درحالی که آمریکا با فرهنگ و سبک زندگی غربی و تمام امکانات مادی خود به عنوان یک ابرقدرت در حل مشکل داخلی خودهم عاجز مانده و نتوانست الگویی عملی برای سایر ملت‌ها باشدو این افول آن‌ها را بیش از هرزمانی دیگر برای همگان عیان کرد؛ لذا ملت انقلابی ایران در ادامه مبارزه با این ویروس با اقدامات جهادگونه خود ثابت کرده اند که عامل به آیه

الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَهَدُواْ فِى سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللَّهِ وَأُولَئِکَ هُمُ الْفَآئِزُونَ‏ هستند. زیرا که مردم با کمک‌های مومنانه خود (بِأَمْوَالِهِمْ) که مدنظر مقام معظم رهبری هم می‌باشد و پزشکان وپرستاران با نثار جان خود (أَنْفُسِهِمْ) و سایر نیرو‌های نظامی و جهادی که در این تلاش جهادگونه با خدماتی که به بیماران و مردم ارائه می‌دهند، حاضرهستند. تا این ویروس را به حول قوه الهی شکست دهیم، چون هم به نصرت الهی در این مسیر ایمان داریم و معتقدیم که قدرت مطلق، قدرت خداست و هم به جامعه پزشکی خودساخته و برخواسته از متن انقلابمان اعتماد داریم و می‌دانیم که پیشرفت‌های بی نظیری در این سال‌ها، در حوزه پزشکی به برکت انقلاب حاصل شده و افراد توانمندو متعهدی در این عرصه حضور دارند و هم به همت، همیاری واتحادمردم عزیز و انقلابی و سایر نیرو‌های نظامی اعم از سپاهی، ارتشی، بسیجی وجهادی ایران در این مسیر مطمئن هستیم.

وَمَنْ یتَوَکلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ(و هر کس بر خدا توکل کند کفایت امرش را می‌کند.)
الله بخش نجفی هادی سیاسی سپاه ناحیه پارس آباد
ارسال نظرات
آخرین اخبار