صبانیت دشمن، نشان‌دهنده عملکرد درست نیروی انتظامی است

فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان گفت: عصبانیت دشمنان و تحریم نیروی انتظامی را نشان‌دهنده مسیر درستی است که این نیرو در راه امنیت کشور برداشته است.
کد خبر: ۹۲۴۵۵۲۹
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  سردار علی آزادی صبح امروز در دیدار با رئیس و جمعی از کارکنان حوزه هنری استان کردستان با قدردانی از توجه و حضور به موقع هنرمندان در رویدادهای جاری کشور گفت: رویکرد گذشته پلیس بیشتر رویکردی مبتنی بر جنگ سخت بود اما بعد از انقلاب و با تشکیل نیروی انتظامی ضمن تحکیم بخشیدن به این رویکرد در زمینه جنگ نرم نیز به صورت جدی ورود پیدا کرده است که مأموریت معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مبتنی بر تقویت بیش از پیش این رویکرد است.

وی با اشاره به هجمه دشمنان به ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول دوران انقلاب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی به عنوان یک مولود مبتنی بر اراده ملت با هدف مبارزه با ظلم و ستم و گسترش جهانی آن با ایستادگی و مقاومت هیمنه پوشالی ایادی استکبار را در هم شکسته است و آنان که در مقابله‌های رودررو و انواع و اقسام توطئه‌ها نتوانسته‌اند را به جایی ببرند، به ابزار تحریم روی آورده‌اند که قطعاً این نیز همچون دیگر برنامه‌هایشان به شکست ختم خواهد شد.

سردار آزادی افزود: امروز با شیوع ویروس کرونا دشمنان دیدند که جمهوری اسلامی با همبستگی در کنار تلاش‌های جهادگران عرصه سلامت و علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا و همپیمانانش علیه این ملت، این بیماری جهانی را مدیریت نماید و از بسیاری از کشورهای پیشرفته اروپایی از وضعیت مطلوب‌تری نیز برخودار باشد که تحسین همگان را نیز برانگیخته است.

وی برقراری امنیت و آسایش ملت توسط نیروی انتظامی را دلیل این دشمنی‌ها دانست و تأکید کرد: در مسیر درست برقراری امنیت پایدار امروز کشور لحظه‌ای کوتاهی صورت نخواهد گرفت و استوارتر از همیشه در این مسیر گام برمی‌داریم.

فرمانده نیروی انتظامی کردستان ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و اقدامات حوزه هنری در بخش‌های مختلف گفت: از همکاری و همراهی هنرمندان حوزه هنری در مباحث مربوط به کاهش آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، طلاق، سرقت، نزاع و بسترسازی فرهنگی در خصوص قوانین و مقررات انتظامی استقبال می‌کنیم و آماده عقد تفاهم‌نامه در این خصوص هستیم.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان در خصوص مبحث مواد مخدر نیز گفت: در این زمینه نیز تمام تلاش خود را در اختصاص اعتبار لازم در زمینه تولید آثار هنری در بخش‌های مختلف با مدیریت حوزه هنری در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه انجام خواهیم داد.

موازی کاری آفت برنامه‌های فرهنگی و هنری است

وی موازی کاری در برنامه‌های فرهنگی و هنری را یک آفت عنوان کرد و خواستار تعامل و همگرایی و وحدت رویه در زمینه برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان شد.

آزادی اشاره به تغییر رویکردها در نسل جدید گفت: در قدیم به زور بچه‌ها از بازی به خانه بر می‌گشتند، اما امروز با ورود نرم‌افزارهای مختلف از جمله موبایل و فضای مجازی، بحث پویایی و شور نشاط در جامعه کاسته شده است که باید برای آن با زبان هنر برنامه‌ریزی کرد.

وی با استقبال از پیشنهاد رئیس حوزه هنری در زمینه ادبیات پایداری نیز گفت: امیدواریم این دیدار زمینه‌ای گردد برای گسترش همکاری‌ها و به تصویر درآوردن هنرمندانه رشادت‌های صورت گرفته فرزندان این آب و خاک در نیروی انتظامی که با تجربه و تخصص حوزه هنری میسر خواهد شد.

امنیت از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نیازهای هرجامعه است

رئیس حوزه هنری کردستان در این دیدار با اشاره به اهمیت سلامتی و امنیت جامعه گفت: آنچه امروز مشخص است دشمن که از بستر جنگ سخت با نظام مقدس جمهوری اسلامی راه به جایی نبرده است با هدف تضعیف بنیه‌های فرهنگی ملت متوسل به جنگ نرم شده است و یکی از ابزارهای این جنگ را در تحریم کردن می‌داند.

امین مرادی افزود: آمریکا در طول 4 دهه از انقلاب با عناوین و ابزار مختلف درصدد دشمنی با نظام اسلامی بوده است از حمایت و ورود مستقیم به جنگ نظامی از طریق رژیم بعث عراق تا برنامه‌هایی که هویت ملت را مورد هدف قرارداده است و رهبر انقلاب از آن به ناتوی فرهنگی و شبیخوان فرهنگی نام برده‌اند.

پیوست فرهنگی مهم‌ترین بخش مهندسی فرهنگی

رئیس حوزه هنری استان کردستان پیوست فرهنگی را یکی از مهم‌ترین بخش‌های مهندسی فرهنگی عنوان کرد و گفت: توجه به این موضوع و قرار دادن آن در تمامی امور جاری اعم از سیاسی، اقتصادی، نظامی و اجتماعی همسو با سیاست‌های نظام مقدس اسلامی می‌تواند این توطئه برنامه‌ریزی شده دشمن را خنثی کند.

وی با قدردانی از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در همکاری با هنرمندان، رویکرد جدید نیروی انتظامی در توجه به مباحث فرهنگی وهنری بسیار مثبت ارزیابی کرد و تصریح نمود: برقراری رابطه فرهنگ با امنیت یک رابطه معنا داراست و توجه به فرهنگ سبب جلب اعتماد بیشتر مردم به اقدامات ارزنده نیروی انتظامی در برقراری امنیت می‌شود.

مرادی به ظرفیت‌های بالای هنری هنرمندان حوزه هنری اشاره کرد و گفت: با انعقاد یک تفاهم‌نامه فی‌مابین نیروی انتظامی و حوزه هنری می‌توان در زمینه تولید آثار هنری فاخر که مورد توجه نیروی انتظامی است فرهنگ‌سازی لازم را در برقراری امنیت بیشتر در استان فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مبارزه با مواد مخدر نیز می‌توان با زبان هنر همچون دیگر اقدامات پلیس که با بهره‌گیری از زبان هنر در مباحث مربوط به کمربند ایمنی، سرعت و دیگرمعضلات اجتماعی فرهنگ‌سازی نمود کارهای ارزنده‌ای را انجام داد که متأسفانه در این زمینه کمترین اعتبار اختصاص پیدا کرده است و امیدواریم با تعامل فی‌مابین بتوان در بخش کاهش معضلات مربوط با اعتیاد در استان نیز گام‌های خوبی را برداریم.

وی ضمن اهدای بخشی از تولیدات حوزه هنری استان کردستان در زمینه ادبیات پایداری گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف حوزه هنری به عنوان امید هنر انقلاب ثبت، ضبط و انتشار خاطرات رزمندگان در دوران انقلاب و دفاع مقدس است و در این زمینه ضمن امکان برگزاری شب‌های خاطره مشترک با بهره‌گیری از خاطرات نیروهای انتظامی آمادگی لازم در زمینه ثبت، ضبط و انتشار خاطرات ارزنده فرماندهان و رزمندگان نیروی انتظامی را نیز داریم.

مرادی با اشاره به فرهنگی بودن انقلاب ایران گفت: فرهنگ سازمانی نیروی انتظامی نیز نشأت گرفته از اعتقادات و ارزش‌های دینی ما است و همین مسئله سبب عصبانیت دشمنان گردیده و موج حمایتی مردم از اقدامات نیروی انتظامی نشان‌دهنده درست عمل کردن به وظایف محوله و حفظ امنیت و آرامش جامعه است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات