مسئول بسیج مساجد و محلات قم:

مسجد آمادگاه جوانان برای دفاع از اسلام و میهن

سردار هاشمی در نشست خبری روز جهانی مسجد گفت:مسجد آمادگاه جوانان برای دفاع از خاک و میهن در برابر نفوذ و نفاق دشمن بود.
کد خبر: ۹۲۶۸۱۱۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم؛ سردار هاشمی مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی مسجد در مجتمع ادارات استان و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه فلسفه روز جهانی مساجد را اینگونه بیان کرد:در سال ۱۹۶۹ میلادی در چنین روزی مسجد الاقصی به دست صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد، با این جنایت هولناکی که کردند قلوب همه عاشقان به اسلام و چه ادیان مختلف را جریحه دار کردند و امروز به این دلیل ما داغدار آن مصیبت هستیم.

هاشمی افزود:از طرفی امروز هم صهیونیست‌ها همین کار را انجام میدهند، اما یقین بدانند که دشمن هیچگاه به آن اهدافی که دارد نخواهد رسید و نصرت الهی برای همه‌ی مسلمانان است و نور امید در دل مسلمانان وجود دارد و با وجود افرادی همچون سید حسن نصرالله انشاء الله سیلی محکمی خواهند خورد.

وی با اشاره به عظمت و شکوهی که مسجد الاقصی در کتب اسلامی دارد گفت: چه افراد و پیامبران بزرگی در آنجا عروج کرده اند و ما هم به نوبه‌ی خودمان این روز را ارج مینهیم و امیدواریم مسجدالاقصی هر چه زودتر از چنگال صهیونیست‌ها آزاد شود.

مسئول سازمان بسیج مساجد قم گفت:بسیج مساجد برای جلوگیری از نارسایی‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه و تعامل سازنده بین ائمه جماعات و پایگاه‌های بسیج تشکیل شده است.

وی ادامه داد:ائمه جماعات نخستین برنامه ریز مساجد هستند که با نفوذ کلام خودشان و آگاهی و بصیرتی که نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی یک محله دارند میتوانند در این راستا تعامل بسیار خوبی با بسیج داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مساجد از دیرباز محل علم و ادب و تربیت بوده، گفت:مساجد پایگاه مناسبی برای افزایش آگاهی و جلا دادن روح کسانی هست که احیانا از برخی مسائل معنوی عقب مانده اند و مسجد آمادگاه جوانان برای دفاع از خاک و میهن در برابر نفوذ و نفاق دشمن بود.

وی مسجد را کانون دل‌های مومنان خدا دانست و گفت:مساجد باید محل رجوع مردم باشد و پیوند دل‌ها با روحانیت معظم شکل بگیرد ازین رو مساجد باید، چون گلستانی معطر برای رشد و تعالی جوانان در اختیار کسانی قرار بگیرد که هدفشان لشکر مخلص خدا باشد.

سردار هاشمی اقدامات بسیج مساجد را ذکر کرد:از مهمترین اقدامات بسیج مساجد وضعیت سنجی کلی پایگاه‌های بسیج که کدام یک فعال ترند، ظرفیت سازی پایگاه‌ها که چه کمبودی دارند و اختیار دهی به فرمانده پایگاه‌ها است.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار