مدیر موسسه امیدواران منتظر (عج) ارومیه از توزیع 1 هزار و 700 بسته معیشتی در بین اقشار آُسیب‌پذیر از کرونا در ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۰۶۸۳
|
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

رضا محمدزاده امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: کادرسازی برای انقلاب اسلامی را مهم‌ترین رسالت خودمان در این مجموعه می‌دانیم؛ به طوری که در طول همه سال‌های فعالیت، جذب به کارگیری و تربیت نیروهای توانمند را در برنامه‌ داشتیم.

این مسئول ضمن ابراز خشنودی از اینکه این موسسه به عنوان یک مجموعه مذهبی توانسته است، از هر نظر به ویژه نیروی انسانی و مسائل مالی به خودکفایی دست پیدا کند، گفت: در این مدت در راستای گرامیداشت اعیاد، تعظیم شعائر مذهبی ملی و میهنی گام برداشته و کارگاه‌های مختلفی از جمله مبارزه با شیطان‌پرستی، تحکیم بنیان خانواده و ... برگزار شده است.

مدیر موسسه امیدواران منتظر (عج) ارومیه به فعالیت‌های صورت گرفته از بدو شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در نخستین روزها نسبت به تاسیس قرارگاه اقدام کرده و اقدامات مربوط به مبارزه با این ویروس اعم از ضدعفونی، توزیع بسته معیشتی و تولید ماسک را ذیل آن هدایت کردیم.

وی راه‌اندازی 11 کارگاه تولید ماسک را مورد اشاره قرار داد و افزود: در 4 ماه نخست امسال با 30 هزار لیتر در 12 مرحله ضدعفونی معابر انجام گرفت.

این مسئول به توزیع 1 هزار و 700 عدد بسته‌ معیشتی، 1 هزار و 200 عدد غذای گرم، 2 تن میوه و 700 بسته معیشتی اشاره کرد و گفت: همچنین در این بین کارگروه فرهنگ‌سازی مبارزه با ویروس کرونا کار خود را آغاز کرده است و در این راستا از ظرفیت چهره‌های سرشناس و محبوب استفاده شد.

راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در آینده نزدیک

وی از راه‌اندازی کارگاه تولید چیپس میوه با آورده اعضای موسسه خبر داد و گفت: یک دستگاه با ظرفیت 12 تن میوه هم اکنون در حال استفاده است، که در این کارگاه برای هفت نفر مستقیم و 10 نفر غیرمستقیم اشتغال‌زایی شده است، که تلاش خواهد شد از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست با مشارکت خیریه‌ها به کار گرفته شود؛ همچنین برای افزایش دستگاه‌ها تا پایان سال به 3 عدد و افزایش تعداد نیروی کار تلاش می‌شود.

این مسئول برای راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد هرچه سریع‌تر مقدمات فعالیت در این زمینه نیز فراهم شود.

طراحی یک پهباد عمودپرواز و افق‌پرواز در موسسه

وی به طراحی یک پهباد عمودپرواز و افق‌پرواز توسط معاونت علمی و پژوهشی موسسه اشاره کرد و بیان داشت: در صورت تامین اعتبار برای ساخت آن اقدام خواهد شد.

این مسئول به طراحی سامانه مرصد و رونمایی از آن توسط فرمانده كل ارتش اشاره کرد و بیان داشت: این سامانه قادر به شناسایی پهبادهای جاسوسی و مهاجم بوده و در محیط‌های نظامی، امنیتی و آموزشی نیز قابل استفاده است.

این فعال فرهنگی یکی از انتظارات خود از اصحاب رسانه را توجه جدی و عمیق به مقوله مطالبه‌‌گری با رعایت اخلاق عنوان کرد و بیان داشت: تخریب، هتاکی و زیر سوال بردن عملکردهای مثبت یک فرد یا مسئول را نباید مساوی با مطالبه‌گری دانست؛ که لازم است در این زمینه دوره‌های آموزشی دائر شده و فرمایشات رهبری هم مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات