آرزو یوسفی

پیشرفت در سایه وحدت امکان پذیر است

حجت الاسلام زحمتکش در همایش علمای سنی و شیعه مانه و سملقان گفت: پیشرفت در سایه وحدت امکان پذیر است.
کد خبر: ۹۲۹۱۶۹۸
|
۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت جوادلائمه(علیه السلام) خراسان شمالی در جمع علمای اهل تسنن و شیعه در روستای تازه یاب از توابع شهرستان مانه وسملقان گفت: پیشرفت همه جانبه و گسترده در سایه وحدت امکان پذیر است.

حجت الاسلام زحمتکش در آئین دیدار با برادران اهل تسنن وعلمای شیعه روستای تازه یاب، اظهار کرد: در سایه وحدت، همدلی و هم‌افزایی می‌توانیم در هر زمینه‌ای پیشرفت کنیم.

وی در این دیدار ضمن تبریک میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت، ادامه داد: فاصله بین دوازدهم ربیع الاول تا هفدهم ربیع الاول که دو روایت مختلف برای میلاد پیامبر عظیم الاشان اسلام میان مسلمانان شیعه و سنی است، توسط حضرت امام خمینی (ره) هفته وحدت نامگذاری شده است.

وی درادامه بر لزوم تقویت همدلی، هم‌افزایی، وحدت و همدلی تاکید کرد و بیان داشت: تنها در این صورت است که می‌توانیم بر مشکلات مختلف کشورمان غلبه کنیم.. وی ادامه داد: امروز نیاز اصلی جهان اسلام وحدت است، جمعیت،ثروت، موقعیت ژئوپلوتیکی و ... از جمله مسائلی است، که نشان می‌دهد، در این منطقه بیش از پیش به اتحاد نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به صورت مستمر درصدد است که در راستای ایجاد تفرقه و تشتت و اختلاف در بین مسلمانان اقدام کند، به طوری که دانشمندان غربی نیز بر این مطلب صحه می‌گذارند که باید در جهان اسلام تفرقه افکنی شود.

وی اضافه کرد: دانشمندان غیرمسلمان به سران غرب توصیه کرده اند که در مصاحبه ها و سخنرانی‌ از واژه جهان اسلام استفاده نکنند، چرا که این واژه بوی اتحاد، همبستگی، همدلی و همگرایی می‌دهد و به جای آن از واژه مسلمانان که قابل اختلاف است استفاده کنند امروز دشمن وارد یک جنگ نرم واقعی با اسلام و دنیای اسلام شده است، در جنگ سخت سرزمین ها تسخیر می شوند ولی در جنگ نرم افکار، اندیشه ها و اذهان مردم است که به تصرف در می آید.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه، در جنگ نرم آثار تخریب و استحاله بعد از مدتی خودش را نشان می دهد، گفت: بنابراین دشمن به سرمایه‌گذاری برای فرقه‌سازی مذهبی، فرقه‌سازی سیاسی، ایجاد گروه‌های تروریستی روی آورده است.

وی افزود: دشمن در این راه هزینه های سنگین می کند و ما مسلمانان باید حواس‌مان جمع باشد، تنها راه برون رفت از این توطئه اتحاد و همبستگی است، باید امروز شیعه لندنی و سنی لس آنجلسی را خوب شناخت و از آن تبری جست، کسانی که به نام شیعه به مقدسات اهل سنت اهانت می کنند و بر عکس کسانی که به نام سنی مقدسات اهل شیعه را هدف می گیرند قطعا مزدور و خودفروخته استکبار هستند و در صدد ایجاد اختلاف و شکاف در دنیای اسلام هستند. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار