مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان در گفت وگو با "بسیج":

دشمن شناسی از ویژگی های بارز شهید سلیمانی بود/خاطره اولین دیدار با حاج قاسم

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان گفت:دشمن‌شناسی از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی بود که دشمن را به خوبی تحلیل و بررسی و به مخاطبان معرفی می‌کرد.
کد خبر: ۹۳۰۸۸۰۰
|
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
حجت الاسلام حسن بیگدلی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش، با اشاره به اولین برخورد وی با سردار شهید سلیمانی، اظهار داشت: به مدت دو سال در خدمت شهید سلیمانی بودم، اما در اولین روز‌های حضورم چند روزی توفیق زیارت ایشان را به دلیل ماموریت‌های پی در پی ایشان نداشتم.

*خاطره اولین دیدار با شهید سلیمانی

وی ادامه داد: یک روز پس از اتمام نماز ظهر هنگامی که از مسجد خارج می‌شدم دیدم سردار از خودرو پیاده می‌شوند خواستم سریعا خود را به ایشان برسانم که سردار از دور متوجه این موضوع شد و احوالپرسی را شروع کرد، خودم را به ایشان رساندم و معرفی کردم، ایشان گفت: چطور من شما را ندیده‌ام، گفتم چند باری آمده‌ام، اما موفق به دیدار شما نشده‌ام، در همان لحظه گلوی مرا بوسید و گفت: حتما بیا ببینمت.

این سرباز ولایت با بیان اینکه در اولین برخورد با شهید سلیمانی به بزرگ منشی و شخصیت والای ایشان پی بردم، افزود: نوع برخورد، ارتباط گیری و بذل محبت این سردار اسلام نشان دهنده شخصیت الهی و خدایی او بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: وجود، رفتار و اخلاق شهید سلیمانی برگرفته از منویات امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و روحیه ایثار، جهاد و شهادت ایشان بود که باید جامعه جهانی بداند چنین انسان وارسته‌ای را از دست داده‌ایم که یاد و خاطره و نامش برای همیشه ماندگار است.

حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به ویژگی‌های مهم مکتب سردار سلیمانی، ادامه داد: مکتب به مدرسه، اندیشه و تفکر استاد و تاثیرگذاری عمیق یک فرد در جامعه گفته می‌شود که می‌تواند دارای ویژگی‌های برجسته‌ای باشد.

وی بیان داشت: مکتب دارای هدف، مخاطب، جهان‌بینی و ایدئولوژی است و اگر مقام معظم رهبری از سردار سلیمانی به عنوان مکتب یاد کردند به این دلیل بود که ویژگی‌های مکتب در وجود شریف این شهید ظهور و بروز داشت.

این مسئول با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی در طول مکتب اسلام، اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، ائمه معصومین و امام خمینی (ره) قرار دارد، بیان داشت: همه پارامتر‌ها در مکتب شهید سلیمانی دیده می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: هدف و دورنمای مکتب حاج قاسم سلیمانی، مقاومت در برابر استکبار جهانی، بی‌بند و باری و جلوگیری از نفوذ در جهان اسلام بود و پایه‌های اعتباری آن جهان تشیع که همان حرم ائمه معصومین در عراق و سوریه و سایر بلاد اسلامی است را شامل می‌شود که سردار سلیمانی اجازه نداد دشمن به سرزمین‌های اسلامی چیره شود.


*دشمن شناسی از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی بود

حجت‌الاسلام بیگدلی یادآور شد: مخاطبین ویژه شهید سلیمانی آزادی خواهان و آزادی اندیشان جهان اسلام از جمله فاطمیون، زینبیون، حیدریون، علویون و حوثی‌های یمن و لشکر جهان اسلام و تشیع بود.

وی با بیان اینکه مخاطبان عام مکتب شهید سلیمانی کل مردم آزادی خواه دنیا از جمله هوگو چاوز در ونزوئلا، رهبر بولیوی، پوتین رئیس جمهور روسیه و ابرقدرت جهان، اردوغان که شهید سلیمانی او را از سقوط و کودتا نجات داد، سید حسن نصرالله بسیاری از مردم ایران هستند.

این مسئول تصریح کرد: از بعد جهان بینی حاج قاسم سلیمانی در ۵ محور بر اساس خواسته‌های مقام معظم رهبری از جمله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جهان اسلام و دنیای اسلام حرکت می‌کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: از بعد ایدئولوژی آنچه در وجود او بود، همان ایدئولوژی اسلام، خدا محوری، دین محوری، ولایت محوری، قرآن محوری و تابع و سرباز بودن، بود.

حجت‌الاسلام بیگدلی بر ضرورت توجه به ابعاد مختلف وصیت‌نامه شهید سلیمانی تاکید کرد و گفت: این شهید گرانقدر اسلام در وصیت‌نامه خود همگان را به ولایت‌پذیری دعوت کرده و مظلومیت مقام معظم رهبری را به خوبی ترسیم می‌کند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی جاذبه و دافعه بسیار والایی داشت و هر کس ایشان را ملاقات می‌کرد عاشق او می‌شد، افزود: دشمن‌شناسی از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی بود که دشمن را به خوبی تحلیل و بررسی و به مخاطبان معرفی می‌کرد.

این مسئول عقلانیت را از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: حرکت احساسی و بدون دلیل در او وجود نداشت و همه برنامه‌ها را بر اساس عقلانیت انجام می‌داد که نتیجه آن این شد که آمریکا ۸ تریلیون دلار در منطقه هزینه کرد، اما شهید سلیمانی با حداقل هزینه در برابر این هزینه‌ها ایستاد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان یادآور شد: مقاومت و ایستادگی از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی بود و این مقاومت از زمانی که به عنوان مامور از اداره آب کرمان به مدت ۱۵ روز به سپاه ماموریت گرفت، آغاز و تبدیل به هشت سال نبرد در دوران دفاع مقدس و استمرار آن تا سال ۱۳۹۸ بود و از آن عقب‌نشینی نکرد.

وی گفت: ولایتمداری، دین مداری و مقاومت این شهید موجب تا دستور شهادت او به دست شقی‌ترین فرد صادر شود که انتقام خون این شهید گرفته می‌شود.
ارسال نظرات