خبرهای داغ:

رشد علمی تأکید شده در بیانیه گام دوم انقلاب مسئولیت آموزش و پرورش را سنگین‌تر می‌کند

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: رشد علمی مورد تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مسئولیت آموزش و پرورش را سنگین‌تر می‌کند.
کد خبر: ۹۳۲۵۵۶۳
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی امروز در مراسم تجلیل از فرهنگیان فعال در دوران کرونا، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی علاوه بر یک بستر علمی و رشد علمی به رشد تربیتی نیاز داریم اظهار داشت: فرهنگیان امروز با یک نگاه تربیتی و رویکرد انقلابی به بحث آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه ما همچون شتاب علمی صورت گرفته در کشور باید در زمینه تربیتی نیز شتاب بگیریم عنوان کرد: معلمی شغل نیست بلکه یک عشق است و زمانی که به مفهوم این جمله زیبا نگاه می‌کنیم مصداق‌های آن را در همه کشور به خصوص در استان خود زیاد می‌بینیم.

ریحانی گفت: هرچند معلمی نیز مانند خیلی از بستر‌های قشری کشور درآمدی دارند اما نگاه معلمی نگاه ما به ازای مادی نیست چون آنچه دریافت می‌کنند به اندازه زحمت‌ها و تلاش‌های آن‌ها نیست.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه همه ما در کشور مدیون جامعه فرهنگیان و معلمین هستیم افزود: معلمان نسبت به شغل خود دلسوزی زیادی دارند و فراتر از وظیفه‌ای که بر عهده دارند کار انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه هر زمان تهدیدهای بزرگ ملی و کشوری بر ما حادث شده بسترهای زیبایی هم جلوه پیدا کرده است گفت: در جنگ تحمیلی که یک تهدید ملی برای کشور ما محسوب می‌شد در یک نگاه کشتار، خسارت‌های جانی و مالی و بی سرپرستی را به دنبال داشت اما شتاب ما را در بسیاری از ارزش‌ها و پیشرفت‌های مادی زیاد کرد زیرا در کشور نگاه به تهدید از دید کنترل کردن و تبدیل آن به فرصت است.

ریحانی افزود: در هشت سال دفاع مقدس آموزش و پرورش در منطقه دایر بود و مدارس ایثارگران هم با جان و دل برای عقب نماندن رزمندگان تلاش می‌کردند.

وی گفت: در دفاع مقدس این معلمین بودند که درس جهاد و عشق می‌دادند و در سنگر علم با محصلین به شهادت می رسیدند چنانچه می‌بینیم بیشتر این شهدا مربوط به این قشر و دانش‌آموزان است.

ریحانی با اشاره به زلزله سال 96 در سرپل ذهاب بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در این حادثه تأکید کردند تلاش شد تا تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی گفت: چنانچه امروز شاهدیم مناطق زلزله‌زده به شهرستانی به لحاظ ساختمانی زیبا و محکم تبدیل شده است و همدلی، نوع دوستی و کمک مومنانه‌ای که در آن زمان در کشور به وجود آمد بی‌نظیر بود و همین زیبایی‌ها است که کشور ما را در مقابل همه تهدیدها سربلند و با عزت نگه می‌دارد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: در این زلزله اولین کانکس‌ها و چادرها و جایی که کارش را سریع شروع کرد مدارس بودند.

وی گفت: امروز هم در این بیماری که در همه دنیا و کشور ما نیز حادث شده است اگرچه صحنه‌های نازیبایی از مرگ و میر و از دست دادن عزیزان می‌بینیم اما اتحاد، یکپارچگی و نوع دوستی که در این خصوص شکل گرفته زیبا است.

ریحانی افزود: در این شرایط یکی از بسترهایی که زیباست تلاش‌های آموزش و پرورش جهت تحصیل دانش‌آموزان است که باید به این تلاش‌ها نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی بیان کرد: این شرایط بسیار کار آموزش و پرورش را نسبت به زمانی که دانش آموزان در کلاس درس حاضر بودند سخت‌تر کرده و برنامه‌ریزی و زندگی جاری فرهنگیان مختل شده، به طوری که شبانه‌روز درگیر بحث آموزش هستند.

ریحانی دغدغه معلمین جهت عقب نماندن محصلین از تحصیل را بسیار ارزشمند دانست و کرد: برخی از معلمین وقتی می‌بینند دانش‌آموزان ابزار و لوازم ارتباط برای آموزش را ندارند تلاش می‌کنند و حتی با هزینه شخصی آن ‌لوازم را تهیه کرده تا محصلین از درس عقب نمانند.

وی افزود: در هیچ جای دنیا چنین انسان‌های متعهد و چنین اتحاد و زیبایی‌های دیده نمی‌شود چنانچه می‌بینیم کشورهایی که مدعی بسیاری از پیشرفت‌های اقتصادی و مادی هستند کیلومترها صف برای غذا می‌کشند اما در کشور ما با حفظ کرامت این را وظیفه خود می‌دانیم که کمک‌ها را به در منازل ببریم.

ریحانی اظهار کرد: پویش لبخند نگاهی است به زحمات فرهنگیان تا به آن‌ها بگوییم این زحمات هیچگاه فراموش نخواهند شد.

وی گفت: مهم‌ترین بحث که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بر آن تأکید دارند رشد علمی با نگاه انقلابی در جامعه است که مسئولیت آموزش و پرورش را مضاعف کرده است.

ارسال نظرات