اندیشه‌های امام خمینی (ره) مسیر تاریخ را دگرگون کرد

حجت الاسلام علی جعفر نژاد نماینده، ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان گفت: امام راحل با اندیشه‌های الهی و تلاش‌های صادقانه سرمنشاء تحولاتی عظیم در جهان شد و مسیر تاریخ را دگرگون کرد.
کد خبر: ۹۳۴۷۵۵۵
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، نماینده، ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: امام‌خمینی (ره) کم نظیرترین و ممتازترین شخصیت‌های تاریخ بشریت است که با اندیشه‌های بلند الهی و تلاش‌های صادقانه خویش مسیر تاریخ را دگرگون کرد و سرمنشاء تحولات عظیم در ایران و جهان شد.


وی افزود: انقلاب اسلامی ایران امروز بیشتر از هر وقتی به تفکر امام خمینی (ره) برای داشتن آینده‌ای روشن و رسیدن به هدف متعال نیازمند است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان عنوان داشت: امام (ره) با تفکر تحول خواه و با نفس مسیحیای خود سرنوشت نظام جمهوری اسلامی را در دنیا تغییر دادند و امام از دوران مبارزات تا پایان حیات مبارکشان در میدان عمل نیز در نقش یک فرمانده بی‌نظیر، روند تحول خواهی را رهبری و همواره ملت ایران را در مسیر تحقق اهداف متعابل یاری می‌رساند.


جعفر نژاد با اشاره به اینکه امام (ره) با تبدیل روحیه خمودگی و تسلیم ملت ایران به روحیه‌ای مطالبه‌گر افزود: امام عظیم الشأن، ملت ایران را از ملتی بی‌تحرک که فقط به فکر زندگی شخصی خود بود، به ملتی مطالبه‌گر وحاضر در میدان تغییر داد که این ویژگی از آغاز نهضت در سال ۴۱ و پس از آن ۱۵ خرداد ۴۲ تا مبارزات منتهی به پیروزی انقلاب و سال‌های بعد از آن، نمایان و مشهود است.

وی در ادامه عنوان داشت: امام خمینی (ره) با ایجاد تحول در نگاه حقارت پندارانه ملت در برابر قدرت‌های خارجی و حتی مسئولان دون پایه رژیم پهلوی به ملتی دارای اعتماد به نفس و عزت ملی و مؤثر در سرنوشت کشور، دومین نکته‌ای بود که رهبر انقلاب در تبیین نتایج روحیه تحول‌خواهی امام خمینی به آن پرداختند.

مسوول نماینده، ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان خاطر نشان کرد: اندیشه‌های امام‌خمینی مبتنی بر تعالیم قرآن و اهل بیت (ع) بود و به همین دلیل از سوی همه اقشار جامعه به ویژه طبقه محروم و ستمدیده مورد پذیرش واقع شد.

جعفر نژاد در ادامه گفـت: درسی که ما از روحیه و حرکت تحولی امام می‌گیریم این است که، اگرچه کشور و انقلاب در سی سال گذشته از رویکرد تحولی امام فاصله نگرفته است است، اما باید این حرکت تحول آفرین در همه بخش‌ها برای همیشه ادامه داشته باشد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار