خبرهای داغ:

اشتغال زندانیان در دستور کار مسئولین قرار گیرد

رئیس دادگستری کل آذربایجان غربی بر لزوم توجه ویژه به اشتغال زندانیان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۳۶۸۵۹۱
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، ناصر عتباتی امروز در مراسم معارفه مدیر زندان ارومیه، اظهار کرد: باید اشتغال مولد برای زندانیان را به عنوان مهم ترین بخش سند تحول قضایی در اولویت برنامه های اصلاحی و تربیتی قرار دهیم و در این مسیر از همه ظرفیت های قانونی و اجرایی و فرصت های سازمان های دیگر و همچنین نهادهای مردمی استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری استان به موضوعات مهم حقوق زندان و زندانی اشاره کرد و گفت: نظم و اقتدار باید توام با قانون مداری در زندان ها حاکم باشد و با حفظ کرامت اسلامی و انسانی زندانیان تمام توان و ظرفیت های قانونی را به کار بگیرید تا عوارض سوء ناشی از حبس بر زندانی کاهش یابد.

وی گفت: از ظرفیت های مردمی، سازمان های خیریه و معتمدین برای اخذ رضایت از زندانیان حبس بالا و قصاص استفاده کنید.

عتباتی در ادامه به اهمیت برنامه های اصلاحی و تربیتی اشاره کرد و گفت: موضوع مهم اشتغال مولد زندانیان را در دستور‌ کار ویژه قرار دهید و مسئولین زندان ها با تعامل مراجع قضایی و نظارت قضات ناظر زندان این بند مهم سند تحول قضایی را به سرانجام مقصود برسانید.

وی گفت: دادگستری استان در حل مشکلات زندانیان پیشرو است و حلقه ارتباطی مناسب با سازمان ها و مردم برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها و ایجاد فرصت های آموزش و اشتغال می باشد.

در ادامه دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، گفت: شرط سعادتمندی در مسندهای مدیریتی مهم، اخلاق مداری و تدبیر برای ترویج روح رافت اسلامی می باشد.

وی ضمن ابراز خرسندی از انتصاب جدید در زندان مرکزی گفت: نگرش ویژه اصلاحی به زندانیان را براساس آموزه های دینی سرلوحه قرار دهید و با صلابت آسیب های زندان را کاهش دهید

 مجیدی گفت: مراجع قضایی ارومیه با برنامه ریزی دقیق در ضمن بازدید ها توان خود را بر کاهش آلام زندانیان قرار داده و مشکلات آنها را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

در پایان مراسم از تلاش های امیر سهرابی مدیر پیشین زندان ارومیه تقدیر و داریوش بخشی به عنوان مدیر جدید زندان مرکزی ارومیه معرفی شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار