خبرهای داغ:
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا خبر داد

مرکز نوآوری صنعتی «شهید فخری زاده» در غرب تبریز افتتاح می شود

تبریز- مسئول معاونت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا با اشاره به فعالیت های این معاونت در حوزه علم و فناوری، از افتتاح مرکز نوآوری صنعتی شهید فخری زاده خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۰۱۷۳
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نادر ارسلانی در جمع خبرنگاران افزود: این مرکز در مساحت پنج هزار متر مربع در غرب تبریز و درجوار شرکت های صنعتی ایجاد شده است که 500 متر آن به سوله و کارگاه برای استفاده هسته های علمی و سه هزار و 500 متر آن به عنوان فضای ستادی آن در نظر گرفته شده است.

وی هدف اصلی ایجاد این مرکز را استقرار شرکت های نوپا و تبدیل آن به شرکت های دانش بنیان عنوان و بیان کرد: از طریق این بسترسازی چرخه «ایده تا ثروت» محقق و کمک بزرگی به اشتغال پایدار و اقتصاد دانش بنیان و در نتیجه حصول ارزش افزوده می شود.

 ارسلانی با اشاره به عنوان «هر پایگاه یک هسته فناوری»، اضافه کرد: این هسته ها پس از شکل گیری می توانند از این مرکز نوآوری استفاده کنند چراکه هدف دیگر این مرکز ارتباط شرکت ها با خود صنعت در غرب تبریز است.

وی با اشاره به برخی محصولات تولید شده در این مرکز، گفت: هیات علمی این مرکز بر پایه مردمی است و اقدامات زیرساختی آن از دی ماه سال 99 آغاز شده و پیش بینی می شود بین سه تا پنج سال به ثبات کاری 100درصد برسد.

ارسلانی در بخش دیگر سخنان خود به فعالیت های معاونت علمی پژوهشی فناوری اشاره و اظهارداشت: مسیر  فعالیت های این سازمان مساله محوری و محصول محوری است تا با شناخت مساله متناسب با آن محصول تولید شود.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا وجود 44 پایگاه علمی در استان، هفت کارگروه هدایتی و حمایتی، هشت مرکز رشد، یک خانه نخبگان استانی و 22 خانه نخبگان در شهرستان ها را از اهم مراکز فعالیت علمی این معاونت اعلام کرد.

ارسلانی ادامه داد: بسیج به عنوان نیروی مردمی و بدنه فعال تلاش دارد با زیرساخت های پایگاه علمی و مراکز رشد و هدایت و خانه نخبگان متشکل از 10 کارگروه کشاورزی، محیط زیست،  مردمی کردن فعالیت های علمی را به منصه ظهور برساند.

وی افزود: جامعه وقتی به بالندگی علمی دست می یابد که این حوزه مردمی شود و در این صورت بسترساز تمدن نوین اسلامی بر پایه مولفه های علمی باشد.

 ارسلانی اعلام کرد: علاقه مندان می توانند برای شرکت در این نمایشگاه به آدرس سایت www.fiic.ir و info@belmi.ir مراجعه و در صورت نیاز با شماره ۰۹۹۱۹۹۶۸۲۱۶ تماس حاصل کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار