فرمانده سپاه کربلا :

امسال حضور خودروهای شخصی و خانوادگی در راهیان نور بسیار چشمگیر است

ساری-فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه تلاش کردیم به گونه‌ای مقدمات را فراهم شود تا زائرین به صورت خانوادگی و با کمترین هزینه در راهیان نور شرکت کنند،گفت: امسال حضور خودروهای شخصی و خانوادگی در راهیان نور بسیار چشمگیر است.
کد خبر: ۹۴۲۲۳۱۶
|
۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰

فرمانده سپاه کربلا : امسال حضور خودروهای شخصی و خانوادگی در راهیان نور بسیار چمشگیر است

خبرگزاری بسیج، سردار سیاوس مسلمی بعدازظهر امروز در حاشیه زیارت از یادمان شهدای شلمچه در گفتگو با خبرنگار اعزامی بسیج مازندران به مناطق عملیاتی جنوب، با تبریک سال نو، با اشاره به رهاورد اردوی راهیان نور به مسئله تبیین پرداخت و گفت: اگر بتوانیم به درستی و به شایستگی این گنیجنه بی نهایت دفاع مقدس را فرآوری کنیم و بدست نسل سوم و چهارم انقلاب برسانیم، می‌توان گفت بخشی از دغدغه رهبر معظم انقلاب در راهیان نور برطرف می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا با تاکید بر اینکه  جهاد تبیین صورت بگیرد، خیلی از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی جامعه حل می‌شود، افزود:با بهره گیری از  سیره شهدا، میتوان جوانان را در مقابل اسیب‌های فرهنگی بیمه کرد.

سردار مسلمی در ادامه سخنان خود با اشاره به راویانی که در منطقه حضور دارند، خاطرنشان کرد:راویان دفاع مقدس  آنچه که بایداز شهدا، جانبازان، سلحشوری‌ها و دلاوری‌های رزمندگان، روایت کنند، و باید به گوش نسل جوان برسد، انجام میدهند و راه و رسم و سبک شهدارا به نسل سوم و چهارم انقلاب می‌رسانند.

فرمانده سپاه کربلا کار راویان دفاع مقدس یک کار زینبی دانست و افزود: الحمدالله در راهیان نور از رزمندگان دوران دفاع مقدس برای راویتگری استفاده کردیم که در یادمان‌ها مختلف روایتگر دوران دفاع مقدس هستند،و یک فضای معنوی و زیارت با معرفت شکل گرفته است.

سردار مسلمی در ادامه به وجه امتیاز راهیان نور امسال با سال‌های قبل  هم اشاره کرد و گفت: پس از دوسال وقفه، زائران با  شور و اشتیاق وصف نشدنی در یادمان‌ها حضور پیدا می‌کنند وحال و هوای زائرین  واقعا دیدنی است.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه  تلاش کردیم به گونه‌ای مقدمات را فراهم  شود تا زائرین به صورت خانوادگی و با کمترین هزینه در راهیان نور شرکت کنند، خاطرنشان کرد: این امر با استفاده از ظرفیت خیرین، مهیا شد  و امروز شاهد استقبال خوب و چشمگیری از خودروهای شخصی و خانوادگی در راهیان نور هستیم.

سردار مسلمی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه  ۸ هزار برای راهیان نور  ثبت نام کردند، گفت: ما شاهد حضور خودرو‌های شخصی در این منطاق عملیاتی هم  هستیم و برآورد ما این است حدود ۱۰ هزار نفر در مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا کنند.

فرمانده سپاه کربلا به اقدامات صورت گرفته برای اردوی راهیان نور هم اشاره کرد و افزود: از اواخر بهمن ماه برای اماده سازی اردوگاه‌های مازندران اقدام کردیم. اولین اردوگاه اسکان زائرین که شب اول در آن حضور پیدا می‌کنند، اردوگاه شهید جعفرزاده در اندیمشک است. زائران پس از آن برای برای بازدید مقر لشکر ۲۵ کربلا به هفت تپه می‌روند که یک یادمان بسیار خوبی در هفت تپه  با همکاری پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت احداث شد.

سردار مسلمی پایه گذار اصلی احیای مقر لشکر ۲۵ کربلا در هفت تپه را شهید بلباسی معرفی کرد و گفت: کاروان‌ها بعد از بازدید و زیارت از هفت تپه در شب دوم و سوم راهی اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر می‌شوند.

فرمانده سپاه کربلا به حضور خادمین در یادمان‌های شهدا در مناطق عملیاتی هم اشاره و تصریح کرد: یکی از کار‌های خوبی که سازمان اردویی سپاه کربلا انجام داده، اعزام خادمین به صورت کشوری در یادمان‌های مختلف مثل اروند و شلمچه و ... که به صورت متمرکز مستقر هستند. علاوه بر آنکه برخی از خادمین هم در اردوگاه‌ها  جهت خدمت رسانی به زائرین حضور دارند.

سردارمسلمی از ۳ مرحله اعزام خادمین مازندرانی به مناطق عملیاتی هم خبر داد و گفت:در کنار آن اعزام روحانیون به عنوان مبلغین فرهنگی هم صورت گرفت تا یک فضای تبیینی برای زائر ایجاد کنند.

فرمانده سپاه کربلا به اردوی راهیان نور دانش اموزی هم اشاره کرد و یادآور شد: برای دانش اموزان هم راهیان نور مجاری راه اندازی شد و ۲۰۰ هزار دانش اموز در اردوی راهیان نور مجازی شرکت کردند و ازطریق فضای مجازی از این فضا بهره‌مند شدند.


انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار