با کاروان نور/ ۴۸

۸ هزار ۷۳۰ زائر راهیان نور به میزبانی مازندران

ساری-مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه کربلا از پذیرش ۸ هزار ۷۳۰ نفر زائر شهدا در اردوگاه‌های مازندران تا به امروز چهارفروردین ماه خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۲۵۲۰
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

اردوگاه‌های مازندران تا به امروز میزبان ۸ هزار ۷۳۰ زائر راهیان نور بود

سرهنگ محمد عباسپور ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار اعزامی بسیج مازندران به مناطق عملیاتی جنوب، از پذیرش ۸ هزار ۷۳۰ زائر شهدا در اردوگاه‌های مازندران تا به امروز چهارفروردین ماه خبر داد و گفت: از این تعداد  ۴۴۴۳ زائر برادر و ۴۲۸۷ زائر خواهر بود که این آمار‌ها قطعا تا پایان راهیان نور ادامه دارد.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا با بیان اینکه به برخی زائرین ثبت نام نشده هم در اردوگاه‌های مازندران اسکان داده شدند، افزود: یکی از کار‌های اردویی، سیستمی کردن سامانه ثبت نام بود، اما احتمال این را میدادیم که برخی مردم به این سامانه دسترسی نداشته باشند، برای همین پذیرای آن دسته از زائرینی که به صورت خودجودش به راهیان نور آمدند و در سیستم ثبت نام نکردند هم بودیم.

به گفته سرهنگ عباسپور  ۳۲۱ خودروی شخصی هم اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر که تا به امروز بصورت خانوادگی به راهیان نور آمدند، خدمات اسکان و تغذیه ارائه شد.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا  در ادامه با اعلام اینکه  ۲۰۰ خادم الشهدای برادر و ۸۸ خادم الشهدای خواهر به زائرین خدمات رسانی می‌کنند، گفت: خادم‌ها در دو اردوگاه شهید جعفرزاده در اندیمشک و شهید بلباسی در خرمشهر و یادمان شهدای هفت تپه مستقر هستند.

سرهنگ عباسپور از اعزام ۷۰ خادم الشهدا به صورت کشوری هم خبر داد و اضافه کرد:برنامه دیگری هم به صورت کشوری داشتیم که اعزام خادم به یادمان‌های ملی است که امسال این تعداد خادم را برای استقرار در یادمان‌های ملی اعزام کردیم.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات و برنامه‌های راهیان نور هم اشاره کرد وگفت:یک سری اقدامات در راستای بسترسازی اردوگاه‌ها مازندران در خوزستان انجام شد. مازندران دارای سه اردوگاه (شهید جعفرزاده در اندیمشک، شهید بلباسی در خرمشهر و یادمان شهدای هفت تپه) است. براین اساس در دوماه اخیر گروه‌های جهادی در راستای تحول اردوگاه‌ها و مرمت و احیای زیرساخت‌ها  اعزام شدند.

سرهنگ عباسپور به  ارزان سازی سفر راهیان نورهم اشاره کرد و افزود: با توجه به وضعیت معیشتی و گرانی ها، با تدبیر هیئت رئیسه و خیرین این اتفاق صورت گرفت و در بحث تغذیه و غذای زائرین، شاهد ارزان بودن هزینه اردوی راهیان نور بودیم.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا ادامه داد:امسال علاوه بر بسترسازی و ارزان سازی راهیان نور، برنامه‌های متنوع فرهنگی هم برگزار کردیم؛ که یکی از آن برنامه‌ها طرح شهید بصیر و یادمان گردی، بود که کاروان‌ها به صورت تجمیعی به یادمان‌ها عزیمت و از برنامه‌های روایتگری بهره مند می‌شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار