امروز سیستان و بلوچستان در حوزه سلامت پیشرفت زیادی کرده است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ایران یکی از کشورهای پیشتاز دنیا در حوزه سلامت است به طوری که در گذشته پزشکان ما از پاکستان و هند به استان می آمدند اما امروز ما پزشکان متخصص زیادی داریم که در همین استان حضور دارند.
کد خبر: ۹۴۳۰۴۶۹
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان روز شنبه در نشست هفته سلامت اظهارداشت: سلامت مهم ترین رکن زندگی بشری است لذا امروز دولت ها باید در بحث سلامت مداخله و آن را مدیریت کنند.

وی با تاکید بر مجاهدت های کادر درمان بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی وظیفه حفظ و صیانت از سلامت را دارد و سایر دستگاه ها با توجه به نیاز کمک کنند چراکه همه دستگاه ها در ارتقا شاخص های سلامت موثراند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در بخش سلامت مهم ترین عامل زیرساخت است افزود: دسترسی عادلانه شهروندان به مراکز بهداشتی و درمانی اهمیت زیادی دارد.

وی تامین نیروانسانی، دارو و تجهیزات پزشکی از دیگر عوامل توسعه سلامت دانست که باید تامین شود.

مدرس خیابانی یکی از ظرفیت های ما در استان را داشتن آزمایشگاه نسبتا پیشرفته در حوزه ژنتیک خواند و اذعان کرد: نیاز است آزمایشگاهی تخصصی تر با تجهیزات پیشرفته تر داشته باشیم.

وی به ارتباط سلامت با اقتصاد ومعیشت خانواده تاکید و آن را پیش نیاز توسعه کشورها دانست.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت کارجهادی در حوزه سلامت اذعان کرد: در این راستا دانشگاه های علوم پزشکی به گروه های جهادی کمک کنند همچنین ساخت مدرسه و درمانگاه از اولویت های مهم خیران باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار