خبرهای داغ:

یک طلبه و کارشناس دینی و مسائل خانواده ملاک های انتخاب همسر نباید افسانه ای و تخیلی باشند / « گل بی عیب خداست»

یک طلبه و کارشناس دینی و مسائل خانواده
ملاک های انتخاب همسر نباید افسانه ای و تخیلی باشند / « گل بی عیب خداست»
یک طلبه و کارشناس دینی و مسائل خانواده با بیان اینکه ملاک های انتخاب همسر نباید افسانه ای و تخیلی باشد ، گفت:یکی دیگر از شرایط انتخاب همسر داشتن ایمان و دینداری می توان قلمداد کرد که امروزه شاید کمرنگ بودن آن را ریشه در طلاق ها دارد.
کد خبر: ۹۴۴۵۸۲۸
|
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج - حجت الاسلام والمسین محمد علی عرفان کارشناس ارشد حوزه علمیه شهرستان دلیجان در گفت و گو یا خبرنگار ما در خصوص اهمیت تشکیل خانواده و معیارهای درست انتخاب همسر گفت: یک از مراحل مهمی که در زندگی هر انسانی پیش رو اوست مرحله ازدواج و تشکیل خانواده است هر انسانی با توجه به بُعد اجتماعی بودن خود و نیازمند بودن به این که در کنار انسان دیگری قرار بگیرد تا درصدد رفع نیازمندی خود برآید خواسته یا ناخواسته اگر حتی تشکیل خانواده را انجام نداده است حداقل به آن فکر کرده است و با توجه به شرایطی که این مرحله از زندگی انسان دارد برای او برنامه ریزی و شرایطی را لحاظ کرده است.

وی بیان داشت: اسلام هم با توجه به نیاز های بشری برنامه کامل وجامعی را در اختیار تمامی مسلمانان قرار می دهد و برای او در رابطه با ملاک های انتخاب همسر شرایطی را مد نظر گرفته است زیرامهمی این جریان در نگاه شریعت به فرموده امام صادق علیه السلام می تواند تمامی ابعاد زندگی انسان مثل مال و دینداری وغیره ...را تحت سیطره خود قرار دهد.
وی افزود: اگر بخواهیم به طور کلی این شرایط را توضیح دهیم باید چندین کتاب به بررسی آن بپردازیم و کار کارشناسی انجام دهیم اما خلاصه وار می توان به آن اشاره کرد:یکی از شروط برای انتخاب همسر ملاک گذاری است یعنی باید از خود بپرسد که همسر آینده خود باید چه شرایطی را داشته باشدو همچنین خود هم دارای آن شرایط باشیم نه ملاک های افسانه ای و خیالی بلکه ملاک هایی در خور تعقل که اصلاحا در قرآن به هم کف بودن بدان اشاره شده است. که البته انقدر این شرط کلی است که شاید شرایط ذیل در زیر مجموعه آن قرار بگیرند.
حجت الاسلام والمسین محمد علی عرفان بیان داشت:یکی دیگر از شرایط انتخاب همسر داشتن ایمان و دینداری می توان قلمداد کرد که امروزه شاید کمرنگ بودن آن را ریشه در طلاق ها دارد.
یکی دیگر از شرایط انتخاب همسر، این است که همسر دارای صفات خوب اعم از اخلاق نیک، عقل و هوش، عفت و پاکدامنی، شرافت خانوادگی، تعهد و ... باشد.
وقتی تمامی این شرایط را در کنار هم قرار میدهیم می توانیم تصمیم عقلی برای انتخاب شریک زندگی خود بگیریم البته تمامی این شرایط نسبی است و گل بی عیب خداست اما توجه به این شرایط می تواند مارا در تصمیمی که تمام زندگی ما رابه سر انجام موفقی می رساند کمک کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار